در ۹ ماهه امسال رقم خورد؛
کاهش واردات نهاده های دامی

کاهش واردات نهاده های دامی
براساس آمار از فروردین تا پایان آذر ماه امسال واردات جو، کنجاله سویا، دانه سویا به لحاظ وزنی و ارزشی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته روند کاهشی را تجربه کرده است.
در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته دو میلیون و ۵۱۱ هزار و ۶۶۹ تن جو به ارزش ۶۴۱ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۳۱۰ دلار وارد کشور شد.
میزان واردات جو از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه سالجاری به یک میلیون و ۳۴۰ هزار و ۵۰۵ تن به ارزش ۳۲۶ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۲۷۴ دلار رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی کاهش ۴۷ درصدی و به لحاظ ارزشی کاهش ۴۹ درصدی را نشان می‌دهد.
گفتنی است؛ در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته میزان واردات کنجاله سویا به یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۱۱۰ تن به ارزش ۵۸۸ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۱۲۰ دلار رسید.
از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه سالجاری یک میلیون و ۱۰۳ هزار و ۸۰۸ تن کنجاله سویا به ارزش ۴۶۱ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۲۸۰ دلار وارد کشور شده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی کاهش ۱۷ درصدی و به لحاظ ارزشی کاهش ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.
بر اساس این گزارش، در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته یک میلیون و ۸۷۴ هزار و ۹۱۰ تن دانه سویا به ارزش ۸۰۹ میلیون و ۷۶۰ هزار دلار وارد کشور شده است که در مقایسه با واردات یک میلیون و ۶۲۷ هزار و ۸۳ تنی دانه به ارزش ۷۷۳ میلیون و ۵۷ هزار و ۹۱۵ دلاری این محصول در دوره مشابه امسال به لحاظ وزنی کاهش ۱۳ درصدی و از نظر ارزشی کاهش ۵ درصدی را نشان می‌دهد.
از ابتدای فروردین تا انتهای آذر ماه سال گذشته ۶ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۹۴۷ تن ذرت به ارزش یک میلیارد و ۵۲۸ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۶۱۰ دلار وارد کشور شده است که در مقایسه با واردات ۷ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۲۵ تنی ذرت به ارزش یک میلیارد و ۷۷۱ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۵۶۳ دلاری این محصول در بازه زمانی مشابه امسال به لحاظ وزنی رشد ۱۷ درصدی و به لحاظ ارزشی رشد ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.
براساس این گزارش، از فروردین تا پایان آذر ماه سال گذشته در مجموع ۱۱ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۶۳۶ تن ذرت، جو، کنجاله سویا و دانه سویا به ارزش سه میلیارد و ۵۶۷ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۴۰ دلار وارد کشور شد که در مقایسه با واردات ۱۱ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۴۲۱ تنی همین اقلام به ارزش سه میلیارد و ۳۳۳ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۳۲ دلار در بازه زمانی مشابه به لحاظ وزنی کاهش ۵ درصدی و به لحاظ ارزشی کاهش ۷ درصدی را نشان می‌دهد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com