کاهش قیمت مرغ به مرغداران ضرر زد

کاهش قیمت مرغ به مرغداران ضرر زد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: افزایش تولید مرغ در سطح کشور و کاهش قیمت آن، مرغداران را دچار ضرر و زیان کرده است.
سید نوراله حسن زاده در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: برای کمک به مزغذاران ، تلاش داریم چند کشتارگاه بهداشتی را در خوزستان راه اندازی کرده، تا شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ‌های تولیدی مرغداری‌ها را خریداری و با استانداردها و نکات بهداشتی لازم در این کشتارگاه‌ها کشتار و نگهداری کند تا در زمان نیاز در بازار عرضه شود.
وی گفت: قیمت تمام شده مرغ برای مرغدار هم اکنون بیشتر از قیمت مرغ در بازار است و امروز نمایندگان مرغداران خوزستان برای پیگیری این موضوع توسط مسوولان کشوری به تهران رفتند.

صادرات گوشت قرمز راهی برای کمک به دامداران
حسن زاده ادامه داد: دامداران نیز به دلیل کاهش قیمت گوشت دچار ضرر و زیان شده‌اند و تولید کنندگان هم اگر دچار زیان شوند تولید نمی‌کنند.
وی گفت: در چنین شرایطی بهترین راهکار برای کمک به دامداران فراهم کردن شرایط صادرات گوشت قرمز است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد:کشتارگاه خرمشهر سه هزار و ۶۰۰ راس دام از خارج کشور وارد کرده که امکان ورود به بازار و صادرات را با قیمت مناسب دارد.
وی در ادامه با اشاره به ایجاد تمهیدات لازم برای تامین میوه شب عید ادامه داد: پرداخت تسهیلاتی با سود ۱۸ درصد به مباشران برای تامین میوه شب عید درنظر گرفته شده که بخش خصوصی با دریافت تسهیلات با این میزان سود رضایت ندارد.
حسن زاده بیان کرد: پرداخت تسهیلات با سود ۱۸ درصد به مباشران تامین کننده میوه باعث افزایش قیمت میوه خواهد شد به همین منظور قرار هست این موضوع کارشناسی شود تا این تسهیلات با شرایط بهتری در اختیار مباشران قرار داده شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com