کاهش التهابات بازار مرغ با افزایش میزان جوجه‌ریزی

کاهش التهابات بازار مرغ با افزایش میزان جوجه‌ریزی
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به افزایش جوجه‌ریزی به ۱۲۷ میلیون قطعه، پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ طی ۱۵ روز آینده کاهش یابد.
حبیب اسدالله نژاد مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: بنابر آخرین آمار در آبان ۱۲۷ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که ۷ میلیون قطعه آن از محل تخم مرغ نطفه دار وارداتی بوده است.با توجه به افزایش جوجه ریزی انتظار می رود که تا ۱ روز آینده شاهد بازگشت ثبات و آرامش به بازار مرغ باشیم تا تمامی آحاد جامعه مرغ را با نرخ مصوب خریداری کنند.

او ادامه داد: علی رغم آنکه قیمت مصوب هر قطعه جوجه یکروزه از ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به ۶ هزار تومان افزایش یافته است، اما در بازار آزاد با نرخ ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان با فروش می رسد که این امر در قیمت تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به نرخ فعلی جوجه یکروزه، ۹.۵ تا ۱۰ درصد قیمت تمام شده برای مرغدار افزایش می یابد به طوریکه بنابر محاسبات صورت گرفته حدود ۸۰۰ میلیارد تومان مرغداران از ناحیه افزایش جوجه یکروزه متحمل زیان شدند.
به گفته مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ، با وجود آنکه سودجویی ناشی از عدم همخوانی قیمت جوجه با نرخ مصوب ۷۲۰ میلیارد تومان است، از این رو انتظار می رود که سازوکاری برای جوجه تعریف شود تا تولیدکننده زیان نبیند.

وی ادامه داد: با توجه به اثر کالای جایگزین، نیاز روزانه مرغ کشور ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تن است که در شرایط فعلی به طور نسبی تامین می شود و با عرضه جوجه ریزی آبان، نیاز کشور به طور کامل تامین می شود که این امر منجر به کاهش التهابات بازار خواهد شد.
اسدالله نژاد از عرضه روزانه یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ تن مرغ از استان های معین گیلان، مازندران، گلستان و سمنان خبر داد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com