چگونگی افزایش تولیدات دام و طیور

چگونگی افزایش تولیدات دام و طیور
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام گفت: اقدامات مناسب برای افزایش بهره‌وری تولید فرآورده‌های دام و طیور انجام شده اما باید اقداماتی در جهت افزایش ضریب تبدیل غذایی کاهش سن کشتار و تامین نهاده‌های تولید انجام شود.
حسن رکنی در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و فرآورده‌های لبنی اظهار کرد: باید برخی سیاست‌ها برای افزایش بهره وری تولید در فرآورده‌ها و محصولات دام و طیور انجام شود؛ به عنوان مثال ضریب تبدیل غذایی در تولیدات دام و طیور در جهان بالاتر از ایران است.
وی افزود: در دنیا به ازای هر 1.5 کیلوگرم دان یک کیلوگرم وزن زنده دریافت می‌کنند اما این ضریب تبدیل در ایران بیش از دو کیلوگرم است و باید برای نزدیک شدن به ضریب تبدیل جهانی گام‌های بلندی برداشته شود.
رکنی گفت: یکی از اقدامات موثری که می‌توان در این زمینه انجام داد این است که تولیدکنندگان باید سن کشتار گله‌های گوشتی خود را کاهش دهند تا کیفیت لاشه مورد نظر افزایش یابد چراکه اگر سن کشتار گله‌های گوشتی افزایش یابد تجمع چربی در لاشه افزایش و کیفیت گوشت کاهش می‌یابد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که در زمینه بهبود وضعیت تولید باید انجام شود این است که با توجه به وارداتی بودن بخشی از نهاده‌های مورد نیاز برای تولیدات دام و طیور که البته هزینه‌های بالایی برای کشور دارد، افزایش دانش فنی در زمینه تولید این محصولات اساسی است. از سوی دیگر نیز بسترهای لازم برای تامین آن از طریق واردات فراهم شود.
وی گفت: وارد کردن ژن‌های برتر و جدید در دنیا که می‌توان از آن برای پرورش دام‌های دو منظوره که شیر و گوشت تولید می‌کنند نیز دردستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد تا بتوانیم در زمینه تامین گوشت و شیر با کیفیت اقدامات و گام‌های موثری برداریم تا صنعت دامپروری نسبت به گذشته ارتقا یابد.
رکنی درپاسخ به ایسنا مبنی بر اقدامات انجام شده در راستای تامین خوراک دام و طیور اظهار کرد:‌ مسئول تامین نهاده‌های دام و طیور وزارت تجات است اما ذخایر کافی در انبارهای داخلی وجود دارد. از سوی دیگر نیز نهاده‌های تولید به اندازه کافی از گمرک‌ وارد می‌شود و جای نگرانی برای تولیدکنندگان نیست.

 
نظرات شما
  •  

    سید مجید نعیمی گفت : ۹۲/۰۸/۲۹

    تولید کنندگان مرغ گوشتی در استان گیلان موقع فروش مرغ زنده با مشکلات زیاد مواجه میشوند گاهی دلالان از وضعیت بد بازار سوء استفاده کرده و مرغ زنده را سیصد تومان زیر قیمت اعلام شده (که آن هم قیمت کارشناسی نمیباشد)خریداری میکنند لذا یکی از مهمترین مشکلات پنهان این صنعت فروش مرغ زنده میباشد که اگر فکر اساسی برای این موضوع از طرف دولت و تشکلها اتخاذ نگردد لطمات جبران ناپذیری به این صنعت واردمیشود .

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com