چهارمحال و بختیاری در تولید گوشت قرمز خودکفا شد

چهارمحال و بختیاری در تولید گوشت قرمز خودکفا شد
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از خودکفایی استان در تولید گوشت قرمز و سفید خبر داد.
مهندس "برزو هیبتیان"منطقه چهارمحال و بختیاری افزود: استان با تولید ۲۹ هزار و ۱۵۰ تن گوشت قرمز و ۱۷ هزار و ۳۰۲ تن گوشت سفید به خودکفایی رسیده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون گوشت تولیدی استان به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود،گفت: ممنوعیت ورود شیر خشک و حمایت از دامداران استان سبب افزایش تولیدات دامی استان می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هیچ کمبودی برای تامین گوشت در ایام ماه مبارک رمضان وجود ندارد، گفت: برای برطرف کردن هرگونه کمبودی مجوز ورود گوشت برزیلی و آرژانتینی به استان صادر شده است.
سیستانی در خصوص چاره اندیشی های انجام شده برای حل مشکل کمبود گوشت مرغ در بازار کرمان می گوید: عصر شنبه جاری جلسه ای تشکیل شد تا قیمتی عادلانه برای گوشتی که قرار است از استانهای مجاور وارد شود، تعیین شود که این جلسه به نتیجه ای نرسیدیم.
جلسات تشکیل شده بی نتیجه بوده است
وی می افزاید:  متاسفانه در این زمینه از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت هم کوتاهی صورت گرفت؛ باید در این شرایط جلساتی فوری تشکیل و چاره اندیشی می شد اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است.
سیستانی در ادامه، به برخی دلایل کاهش تولید گوشت مرغ در کرمان اشاره کرد و اظهار داشت: بالا بودن قیمت نهاده های طیور به خصوص سویا، شیوع بیماری در مرغداریها که اواخر سال گذشته رخ داد در کنار عدم حمایت از مرغدارانی که متضرر شدند و همچنین در پیش گرفتن سیاستهای نادرست متولیان در این زمینه باعث شده تا امروز در کرمان با کاهش تولید گوشت مرغ روبرو شویم.
رئیس اتحادیه صنف مرغ و ماهی فروشان کرمان با بیان اینکه بعد از تامین گوشت مرغ  مورد نیاز بازار، قیمت آن تا سقف شش تا هفت هزار تومان افزایش می یابد، بیان می دارد: تولید گوشت مرغ در کرمان پیش از این، دو میلیون قطعه در ماه بوده که اکنون با کاهش آن به 500 هزار قطعه در ماه رسیده است.
خروج مرغ از کرمان غیرقانونی است  /   به زودی مشکل حل می شود
استاندار کرمان نیز روز گذشته در جلسه شورای تنظیم بازار استان کرمان  با اشاره به این مطلب که بحث نوسان قیمت مرغ در تمام کشور مطرح است، گفت: برای کنترل بازار مرغ تولیدی در استان، باید از خروج آن جلوگیری شود.
اسماعیل نجار افزود: باید پیگیری جدی برای تامین مرغ مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان انجام شود.
وی با بیان این مطلب که در زمینه جوجه ‌ریزی در مرغداری های کرمان باید توجه جدی صورت گیرد، اظهار داشت: کشتارگاه‌های مرغ نیز نباید در زمینه توزیع این کالا دلالی کنند.
استاندار کرمان گفت: باید کمیته ‌ای با حضور نمایندگان تولید، مصرف و استانداری تشکیل شود و قیمت مرغ در کرمان را تعیین کنند.
نجار، با بیان اینکه بعضی افراد از برخی فرصت‌ها سوء‌استفاده می‌ کنند و زمینه اخلال در روال عادی توزیع کالا را ایجاد می کنند، تصریح کرد: تمام اقشار باید رفتارهای خود را بر دین و ایمان منطبق کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com