چالش‌ها، صنعت مرغداری را ریسک‌پذیرترین صنعت کرده است

چالش‌ها، صنعت مرغداری را ریسک‌پذیرترین صنعت کرده است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: وجود چالش‌ها صنعت مرغداری را به ریسک‌پذیرترین صنعت منطقه مبدل کرده است.
جلال رحیم‌زاده در نشست شورای مدیران، صنعت مرغداری را از مهم‌ترین صنایع تولیدی بخش کشاورزی دانست و اظهار کرد: با توجه به اهمیت این تولید در سبد غذایی مردم و با استفاده از تجربیات کارشناسان و به کارگیری یافته‌های علمی جدید، این صنعت حرکت رو به جلوی خود در سردترین ایام سال را در این شهرستان تداوم بخشیده و تجربه کرده است.
وی تصریح کرد: هرچند افزایش تولیدات گوشت سفید در سطح مرغداری‌های این منطقه بیانگر پویایی این صنعت است اما وجود چالش‌های این صنعت آن را به ریسک‌پذیرترین صنعت منطقه مبدل کرده است.
رحیم‌زاده گفت: تلاش بر این است با هدایت تولیدکنندگان به استفاده از دانش و فناوری‌های به‌روز، بخشی از مشکلات بهره‌برداران را در میان مدت برطرف کنیم.
وی با تاکید بر اینکه تولید گوشت مرغ در سطح این شهرستان و براساس برآوردهای کارشناسی شده روند رو به رشد و مطلوبی را تجربه کرده است، افزود: با توجه به وضعیت نسبی پرورش طیور گوشتی در استان و توجه متولیان امر و برنامه‌ریزان سازمان در افزایش میزان تولید، به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از اهداف توسعه این بخش در منطقه مرند محقق شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند تاکید کرد: تلاش ما بر این است با ایجاد زمینه‌های لازم برای دسترسی به اعتبارات، نوسازی سالن‌ها و تبدیل سالن‌های سنتی به صنعتی از اولویت ویژه‌ای برخوردار بوده و راه برای توسعه هدفمند این صنعت مولد هموارتر شود.
رحیم‌زاده گفت: این منطقه با توجه به شرایط اقلیمی، وجود مراکز علمی و آموزشی همچنین تعداد فارغ‌التحصیلان در رشته علوم طیور خواهد توانست با ایجاد زمینه لازم برای افزایش سطح سرمایه‌گذاری در زنجیره فعالیت‌های تولیدی این صنعت با توجه به بازار مصرف گسترده و جمعیت جوان و جویای کار، موقعیت مطلوب‌تری را در میان مدت در تولید گوشت سفید حاصل کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند ادامه داد: این شهرستان با دارا بودن یکصد و 36 واحد مرغ گوشتی فعال جزو قطب‌های تولیدی گوشت سفید در استان محسوب شده و سالانه بیش از 7 هزار و 526 تن گوشت مرغ از این واحدها حاصل می‌شود.
وی افزود: علاوه بر پوشش بازار مصرف شهرستان به سایر شهرستان‌های استان و استان‌های همجوار هم ارسال داریم.
وی، تعداد واحدهای فعال مرغ تخمگذار در سطح شهرستان را 22 واحد ذکر کرد و ادامه داد: در این واحدها سالانه بیش از 5 هزار و 910 تن تخم مرغ تولید شده و به بازارهای مصرف استان و کشور ارسال می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند افزود: در کنار آن هفت واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی و تخم‌گذار در مرند، سالانه بیش از 13 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه را تولید و به مراکز پرورشی عرضه می‌کند.
رحیم‌زاده، عدم توسعه سالن‌های سنتی، کمبود اعتبارات لازم برای نوسازی مراکز تولیدی همچنین عدم ثبات لازم در قیمت نهاده‌ها را از مهم‌ترین مشکلات پیش‌ روی این صنعت در سطح شهرستان بیان کرد.

 
نظرات شما
  •  

    مجید هاشمی گفت : ۹۲/۱۰/۱۷

    چالش که چه عرض کنم مرغدار هر چی در میاورد چاله اول هزینه سوخت چاله دوم قیمت گران جوجه چاله سوم دارایی و تامین اجتماعی .به طور کلی همه چالشها دست به دست هم داده اند که مرغدار قید تولید را بزند به جای مرغ کرم خاکی پرورش بدهددر حالی که مرغداران زحمتکش نفسهای آخر را میزنند تازه چالشها شناسایی شده اند

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com