چالش تکنولوژی،سودجوئی یا عدم اعتماد

چالش تکنولوژی،سودجوئی یا عدم اعتماد
در سالهای اخیر موضوع استفاده از تکنولوژی و علی الخصوص فناوری اطلاعات به بحثی چالشی در صنعت تبدیل شده است.برخی استفاده از این فناوری ها را برای گذر از معضلات و مشکلات صنعت لازم و ضروری می دانند و برخی دیگر نسبت به ورود این فناوری ها در صنعت مقاومت نشان می دهند.
فرض کنید قیمت جوجه یکروزه هیچ زمانی از قیمت تمام شده و سود حداقلی پائین تر نیاید و هیچ وقت از حاشیه سود منطقی نیز بالاتر نرود، قیمت گوشت مرغ هم به همین منوال باشد، عرضه دان براساس نیاز مرغداری و نه بدون نظم و انضباط باشد. فرض کنید همه فعالان صنعت بتوانند به عنوان بخش تأثیرگذار در صنعت از شفافیت اطلاعات بهره مند باشند. در این صورت چه کسی می تواند از این بازار با ثبات ناراضی باشد؟ فقط سودجویان.
راهکار فوق را شرکت یوفارم با ارائه پلتفرم تجاری سازی صنعت طیور کشور در دهم دی ماه سال 1397 ارائه نمود .راهکاری که می تواند جوابی برای کلیه دغدغه های حال حاضر صنعت طیور کشور باشد.ادعایی بسیار بزرگ که در صورت تحقق می تواند بازار صنعت طیور را به مدینه فاضله تبدیل کند.
اما سوال بزرگ این است : آیا واقعاً این موضوع امکان پذیر است ؟ آیا انتفاع عده ای خاص در این موضوع مطرح است؟ در صورت امکان بهره برداری از چنین ابزاری چه عواملی مانع از اجرای عملیاتی این راهکار می شوند؟ به نظر می رسد با وجود چالشهای فراوان حال حاضر این صنعت، استقبال از هر راهکاری جهت برون رفت از حالت فعلی منطقی ترین کار ممکن باشد و مناسب است که آزمون و خطاهای انجام شده در طول این چندین سالی که گذشت را در سیستم مدرن متمرکز نموده و تجربیات مدیران اجرایی را برای به ثمر رساندن این آزمون ها به چالش بکشیم و شاهد یک اجماع همگانی در یک سیستم خرید و فروش متمرکز و مورد اعتماد صنعت باشیم تا نقطه مدیریتی صنعت و کنترل بازار آن پس از سال ها تلاش و کسب اندوخته های اقتصادی به ثمر برسد هر چند اعتقاد داریم املای نانوشته غلط ندارد و بارها و بارها باید تلاش کنیم و لحظه به لحظه و قدم به قدم برای بهینه سازی هر تفکری تلاش کنیم . مگر اینکه بخواهیم در بیرون گود اقتصاد به روز و پیشرفته جهانی بنشینیم و برای پیشرفت دیگران سر تکان دهیم
 
کلمات کلیدی یوفارم ufarm
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com