پیش بینی تولید ۸۰ هزار تن گوشت سفید در استان کردستان

پیش بینی تولید ۸۰ هزار تن گوشت سفید در استان کردستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:  پیش بینی می شود تا پایان سالجاری ۸۰ هزارتن گوشت مرغ در این استان تولید شود.
خالد جعفری  در جلسه تسهیلات صادراتی محصولات کشاورزی که باحضور اتحادیه های صادرات، نماینده اداره گمرک، صنعت معدن و تجارت، استانداری در سنندج تشکیل شد، گفت: یکی از مباحث حائز اهمیت برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی افزایش مشوق های صادراتی است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه تولیدات دامی پیش بینی می شود تا پایان سالجاری ۸۰ هزارتن گوشت مرغ تولید شود،  عنوان کرد: ازد این میزان تولید گوشت سفید می توان ۴۰ هزار تن آن که مازاد برنیاز استان است را صادر کرد.
وی با بیان اینکه کردستان ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ را دارد، افزود: این استان قطب تولید بسیاری از محصولات کشاورزی اعم از دامی، باغی و زراعی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته در کشور یک میلیون تن شیر صادر شد،  گفت:  امسال پیش بینی می شود که  ۲۲۶هزار تن شیر خام تولید شود که ۱۰۰ هزار تن شیر تولید شده مازاد خواهد بود.
جعفری اضافه کرد:  امکان صادرات میزان شیر مذکور به صورت فراورده های لبنی توسط کارخانجات استان وجود دارد و خوشبختانه تعدادی از واحدهای استان هم دراین راستا فعال هستند.
وی با بیان اینکه عسل تولیدی کردستان به عنوان یک برند در کشور مطرح است،  بیان کرد: کیفیت این محصول باید معرفی شود و تولیدکنندگان عسل باید با اهمیت دادن به کیفیت بسته بندی نسبت به صادرات آن اقدام کنند.
وی از تولید ۲۷ هزار تن گوشت قرمز با کیفیت در این استان خبرداد و یادآورشد: توان اقتصادی تولید کنندگان محصولات کشاورزی در استان  پایین است و قطعا افزایش مشوق های صادراتی این توان را افزایش می دهد.  
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از مرز باشماق مریوان به عنوان یک ظرفیت ویژه در راستای توسعه صادرات نام برد و گفت: کمبود منابع مالی، مانع از پرداخت یارانه های صادراتی شده است لذا تشکل ها و اتحادیه های صادرکننده محصولات کشاورزی باید با استفاده از نقاط قوت در راستای تقویت حوزه صادرات تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند.
جعفری بیان کرد: در مقاطعی انسداد مرزهای استان، عدم رعایت مفاد تفاهم نامه های دوکشور ایران و عراق از سوی اقلیم سبب ایجاد مشکلاتی و در نتیجه کاهش صادرات بود که امید است با حمایت ویژه استاندار این مشکلات مرتفع شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com