پیش بینی کاهش قیمت گوشت قرمز در روزهای آتی

پیش بینی کاهش قیمت  گوشت قرمز در روزهای آتی
دولت برای ایجاد تعادل در بازار گوشت قرمز اقدام به واردات آن کرده است که این روند کماکان سابق در حال انجام است و به اعتقاد کارشناس این حوزه با استمرار این روند بازار خوبی برای گوشت قرمز ایجاد می شود.شیب تند قیمتی گوشت قرمز باعث شده بود تا مسئولان به دنبال راهکاری برای کاهش قیمت این محصول و رسیدن ان به قیمت تعادلی در بازار باشند و از آنجا که در برخی از ایام سال مانند اعیاد و مناسبت های مذهبی شاهد افزایش تقاضا برای این کالاها هستیم از این رو دولت تصمیم گرفت تا رسیدن بازار گوشت قرمز به تعادل به واردات این کالا اقدام کند.
بر این اساس از انتهای سال گذشته تاکنون به صورت منظم و برنامه ریزی شده واردات گوشت قرمز وعرضه آن دنبال می شود که این سیاست در کنار سیاست های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر افزایش تولید گوشت قرمز باعث شده است تا شاهد کاهش قیمت این کالا در بازار باشیم. این در حالی است که با توجه به شرایط مناسب واردات و رقابت گوشت وارداتی با داخلی شاهد ثبات نسبی در بخش دام زنده و گوشت قرمز هستیم.
همچنین به اعتقاد کارشناسان واردات گوشت با ارز نیما یکی از دلایل ثبات و کاهش قیمت لاشه داخل در بازاراست چرا که با توجه به اختصاص ارز نیما و رقابت میان وارد کنندگان و تولید کنندگان داخل،التهاب بازار گوشت قرمز فروکش کرده است و با استمرار این روند بازار خوبی برای گوشت قرمز ایجاد می شود.
در این رابطه رئیس شورای تامین کنندگان دام گفته است: «واردات گوشت قرمز کماکان سابق در حال انجام است. هم اکنون گوشت از کشور‌های آسیای میانه و استرالیا با قیمت‌های مناسب وارد و در اختیار بازار قرار می‌گیرد. با توجه به شرایط مناسب جوی و افزایش عرضه دام داخل در کنار واردات پیش بینی می‌شود که طی روز‌های آتی با کاهش قیمت گوشت در بازار روبرو شویم.
«منصور پوریان» قیمت هر کیلو لاشه وارداتی در بخش عمده فروشی را ۷۶ تا ۷۸ هزار و لاشه داخلی ۸۰ هزار تومان اعلام کرده و گفته است: «تمامی دست اندرکاران بخش گوشت این نوید را می‌دهند که با استمرار این روند قیمت گوشت در بخش خرده فروشی کاهش می‌یابد. با توجه به شرایط مناسب بارش و مراتع،۹۰ درصد فشار بر دامداران به سبب تامین علوفه و نهاده کاهش یافته است که از پایان خرداد با ازدیاد عرضه دام زنده، بسیاری از دامداران نگران نبود بازار و انباشت دام در واحد‌ها هستند.»
یاداور می شود: هم اکنون قیمت هر کیلو لاشه گوسفندی با وزن سبک ۷۵ تا ۷۶ هزار و وزن سنگین ۶۹ تا ۷۰ هزار تومان است و  با توجه به عرضه گسترده داخلی در کنار واردات پیش بینی می‌شود که روند کاهش قیمت تا تابستان همچنان در بازار ادامه یابد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com