پرورش مرغ لاین در انحصار 8 کشور

پرورش مرغ لاین در انحصار 8 کشور
مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در پرورش مرغ لاین گفت: پرورش مرغ لاین در انحصار 8 کشور دنیاست، جمهوری اسلامی ایران یکی از آن کشورها‌ست‌.
ملاصالحی در گردهمایی مدیران طیور کشور در شهرستان ساری با بیان اینکه جوجه یک روزه مهم‌ترین نهاده در تولید گوشت محسوب می‌شود که در یک پروسه بسیار پیچیده و حساس جوجه گوشتی تولید می‌شود، افزود: جوجه‌ای که در اختیار مرغدار قرار داده می‌شود باید حائز شرایط ضریب تبدیل خوب، ماندگار، ترکیب لاشه خوب صنعتی باشد و متضمن اقتصادی بودن مرغداری هستند.
وی با بیان اینکه کشوری که لاین نداشته باشد نمی‌تواند مدعی آن باشد که چرخه تولید گوشت در آن کشور کامل است و به طور مداوم کشورهایی که گله لاین را در اختیار دارند به گله‌های لاین وابسته خواهند بود تصریح کرد: در طول دهه‌های 70 تا 80 صد درصد جوجه اجداد مورد نیاز کشور از طریق گله‌های لاین داخل تامین می شدکه کشور ما با در اختیار داشتن لاین آرین می‌تواند مدعی خودکفایی در بخش تولید جوجه گوشتی باشد.
بگفته مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی ظرفیت اسمی لاین مجتمع لاین بابلکنار بیش از 300 هزار جوجه اجداد در سال است که بیش از نیاز کل کشور است و امیدواریم در صورت تامین نیاز صددرصد شاهد صدور بخشی از تولید به کشورهای منطقه باشیم.

 
نظرات شما
  •  

    محسن آیت اللهی گفت : ۹۱/۱۰/۲۰

    مهندس ملاصالحی عزیز
    شما دیگر چرا؟ شما که خوب میدانید آرین حتی یک درصد جوجه ریزی کشور را شامل نمیشود. کاب که در دنیا شانه به شانه راس بوده و در خیلی جاها بر راس برتری دارد در فصل پاییز تعداد جوجه ریزی راس حدود دو ملیون در حالی که کاپ تنها 160000 جوجه و اربوراکرز 20000 فروش داشته و در این میان اسمی از ارین به چشم نمیخورد. ولی در عین حال باید در کشور به فکر اشتغالزائی بود و اگر آرین برای کشور آب نمیشود برای عده ای نان میشود.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com