پرورش مرغ در گلستان یک مزیت است

پرورش مرغ در گلستان یک مزیت است
«هادی حق شناس» ظهر امروز(چهارشنبه 19 شهریور) در ستاد تنظیم بازار استان گلستان با اشاره به بررسی نرخ تورم استان گلستان اظهار کرد: برای تغییر نرخ مرغ در استان باید نرخ استان های دیگر نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.
استاندار گلستان ادامه داد: در استان گلستان که خود مرغ تولید می کند باید قیمت مرغ نسبت به دیگر استان های کشور ارزان تر باشد و مرغی که برای بیرون از استان گلستان در نظر گرفته می شود، می توانند با قیمت بالاتری عرضه شود.
حق شناس با اشاره به میزان تورم و گرانی، گفت: استان گلستان مزیت بزرگی به عنوان تولید مرغ دارد و یک هزار مرغداری در استان گلستان فعالیت می کند و در این مرغداری ها  100 هزار نفر مشغول کار هستند و باید این اشتغال را حفظ کنیم.
وی بیان کرد:  قیمت مرغ در تهران نزدیک به 18 هزار تومان است و در تهران نوسان قیمت بسیار بالا است و در حال حاضر مرغ در استان گلستان با قیمت 15 هزار و 700 تومان عرضه می شود.
استاندار گلستان تأکید کرد: یک واقعیت تلخی که وجود دارد این است که تمام دان های کشور از پنج نقطه وارد می شود و بر این پنج نقطه نیز همه دستگاه های امنیتی، سیاسی و اقتصادی نظارت دارند و اگر در داخل کشور عرضه می شود باید تعزیرات و دستگاه های مختلف بر توزیع آن نظارت داشته باشند.
حق شناس بیان کرد: باید بدانیم مواد اولیه و کالاهایی که از گمرک وارد کشور می شود قابل مصرف است و نباید نگران مصرف آن باشیم و در این راستا باید با تعزیرات کشور مکاتبه ای صورت بگیرد.
وی افزود: پرورش مرغ در استان گلستان یک  مزیت است و باید مراقب آن باشیم که این مزیت را از دست ندهیم و در هفته آینده نسبت به قیمت مرغ تصمیم گیری خواهد شد.
استاندار گلستان در خصوص اجرای طرح تنظیم بازار در ماه محرم گفت: مسئولیت این کار برعهده تبلیغات اسلامی گذاشته شده است و هیئت ها و دستگاه های خدماتی مثل بهزیستی و کمیته امداد می توانند با هماهنگی تبلیغات اسلامی از این کالاها بهره مند شوند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com