پایین بودن قیمت؛ گندم را جایگزین خوراک دام می‌کند

پایین بودن قیمت؛ گندم را جایگزین خوراک دام می‌کند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، گفت: با ادامه روند موجود قطعا بخش زیادی از گندم برداشت شده توسط کشاورزان تبدیل به خوراک دام می‌شود زیرا سالانه حجم قابل توجهی خوراک دام وارد کشور می‌کنیم.
علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص هدف وزارت جهاد کشاورزی برای برداشت 13 و نیم میلیون تن گندم در پایان سال زراعی 97-98، گفت: مردم از عملکرد دولت در زمینه اعلام نرخ خرید تضمینی گندم به دلیل اینکه بر اساس قانون و میزان تورم عمل نیست،رضایت ندارند.

نمایندگان به دنبال افزایش نرخ خرید تضمینی گندم
نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به تغییرات نرخ ارز قیمت تعیین شده برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم قابل قبول نیست، تصریح کرد: رقم 1هزار و 600 تومان برای هر کیلوگرم گندم تا به امروز از سوی دولت نهایی شده است اما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به دنبال این هستند تا رقم تعیین شده افزایش پیدا کند.

کشت جایگزین گندم در تمامی نقاط کشور امکان پذیر نیست
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشت جایگزین در تمامی مناطق کشور ممکن نیست و کشاورز مجبور به ادامه کشت گندم است، اضافه کرد: این نگرانی وجود دارد که گندم از مرزهای کشور قاچاق شود زیرا هر کیلوگرم گندم در کشورهای منطقه و بیرون از مرزها تا 3 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

کشاورزان تمایلی برای تحویل گندم با نرخ یک هزار و 600تومان ندارند
وی با اشاره به اینکه دولت اگر بر روی برداشت 13 و نیم میلیون تن گندم تولید داخل حساب کرده باید به نگرانی‌های کشاورزان نیز توجه کند، ادامه دارد: کشاورزان تمایل ندارند که محصول گندم برداشت شده خود را به قیمت 1 هزار و 600تومان تحویل دولت بدهد.

احتمال استفاده از گندم به عنوان کالای جانشین خوراک دام
نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با ادامه روند موجود قطعا بخش زیادی از گندم برداشت شده توسط کشاورزان تبدیل به خوراک دام می‌شود زیرا سالانه حجم قابل توجهی خوراک دام وارد کشور می‌کنیم، عنوان کرد: اگر قیمت گندم پایین باشد به عنوان کالای جانشین به خوراک دام تبدیل می‌شود، هرچند که درحال حاضر نیز شاهد این تغییر رویکرد هستیم.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: وزیر جهاد کشاورزی تعهد داده تا قیمت خرید تضمینی گندم را به میزان حدودا 1 هزار 700 تومان افزایش دهد اما کماکان راضی کننده نیست./
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com