پایش تمامی محصولات دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل

پایش تمامی محصولات دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل
تمامی محصولات تولیدشده از دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل تحت پایش قرار گرفت و میزان باقیمانده‌های آن بررسی شد.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در با اعلام این مطلب به تشریح برنامه‌های سال جدید پرداخت و گفت: سازمان دامپزشکی کشور دارای برنامه‌های مستمری است که هرساله تکرار می‌شود، اما رویکرد سال جدید بیماری کمتر در گله‌های دام، طیور و آبزیان است.
دکتر محسن مشکات افزود: با ادارات کل دامپزشکی استان‌ها برنامه‌ریزی‌های خاصی انجام شده تا نظارت‌های بهداشتی برای کاهش بیماری در کشور افزایش پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: در بخش دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل در سال 1391 شرایط بیماری ثبات بیشتری داشت و نسبت به سال قبل از آن شرایط حاکم در کشور آرام‌تر بود.
مشکات با اشاره به کاهش کانون‌های بیماری‌زایی در زمینه دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل ادامه داد: تب برفکی در مقطعی خاص افزایش یافت، اما در مقایسه با سال 1390، وضعیت این بیماری در کشور بهتر بود.
وی تصریح کرد: تمامی محصولات دامی در سال 1391 در سیستم پایش قرار گرفت، به‌گونه‌ای که تخم‌مرغ، گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی، شیر و عسل از لحاظ میزان باقیمانده‌ها تحت پایش قرار گرفتند و بدین ترتیب از نظر سلامت محصولات تولیدی اطمینان خاطر حاصل شد.
حرکت رو به جلوی دامپزشکی در سالی که گذشت
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از افزایش تعداد کشتارگاه‌های صنعتی در کشور خبر داد و یادآور شد: افزایش شرایط بهداشتی و به‌دنبال آن تبدیل شدن کشتارگاه‌های سنتی به صنعتی باعث شد که وضعیت تولید و بسته‌بندی افزایش چشمگیری پیدا کند.
مشکات تأکید کرد: در سال 1391 شاهد حرکت رو به جلوی دامپزشکی از نظر بهداشتی بودیم، به‌گونه‌ای که جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سایر کشورهای منطقه از لحاظ سلامت و بیمار نبودن دام‌ها دارای رتبه درخشانی شد.
وی در پایان اظهار داشت: در سال جدیدی، حرکت در مسیر برنامه‌های قبلی دامپزشکی ادامه خواهد یافت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com