پایان سال با ۵۰ هزار تن تخم مرغ مازاد مواجه می شویم

پایان سال با ۵۰ هزار تن تخم مرغ مازاد مواجه می شویم
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گفت: در 3 ماه پایانی سال در خوشبینانه ترین حالت  20 هزار تخم مرغ صادر می‌شود؛ با این‌حال حدودا 50 هزار تن تخم مرغ مازاد داریم و نگران آن هستیم.

حمید کاشانی رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران  درباره قیمت تخم مرغ در بازار اظهار داشت: در یک ماه گذشته قیمت هر کیلو تخم مرغ بین 35 تا 38 هزار تومان بوده ولی قیمت تمام شده 48 هزار تومان است؛ ازماه گذشته تاکنون تغییر قیمتی نداشتیم.

وی با اشاره به زیان صنعت تخم مرغ ادامه داد: از اردیبهشت ماه که نظام یارانه‌ها اصلاح شد صنعت تخم مرغ حدودا 10 هزار میلیارد تومان زیان دید.

کاشانی افزود: در حال حاضر قیمت تخم مرغ 30 عدد فله در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای حدود 85 تا 90 هزار تومان می‌باشد و قیمت بالاتر گران فروشی است اما قیمت تخم مرغ های بسته بندی شده تا 105 هزار تومان هم می‌رسد.
وی تاکید کرد: بر اساس قولی که دولت در تاریخ یکم شهریور ماه درباره اصلاح قیمت تخم مرغ داده بود ما همچنان منتظر هستیم تا دولت به این قول جامه عمل بپوشاند و قیمت واقعی تخم مرغ را اعلام کند اما هنوز اقدامی انجام نشده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران در خصوص مازاد تولید گفت: امسال 100 هزار تن مازاد تولید داشتیم که حدود 25 تا 30 هزار تن به کشورهای عراق، افغانستان، عمان، قطر صادر شده است و در 3 ماه پایانی سال در خوشبینانه ترین حالت 20 هزار تن دیگر صادر می‌شود. با این‌حال اگر 20 هزار تن دیگر صادرات داشته باشیم حدودا 50 هزار تن مازاد داریم و نگران مازاد تولید هستیم.

کاشانی با اظهار نگرانی نسبت به نهاده های دامی اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت دلار قیمت تمام شده نهاده های دامی هم افزایش یافته است.

وی ادامه داد: کرایه حمل و جابه‌جایی نهاده های دامی نیز دو برابر شده و ذرت و سویا و به خصوص سویا به سختی تهیه می‌شود. برای رفع این مشکلات با وزیر و معاون اول رئیس جمهور گفتگو کردیم و وی وعده حل شدن مشکل حمل و نقل سویا را دادند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com