واکنش شرکت پشتیبانی امور دام در پی درج یک خبر

واکنش شرکت پشتیبانی امور دام در پی درج یک خبر
شرکت پشتیبانی امور دام کشور در پاسخ به درج خبری در خبرگزاری ایانا در تاریخ چهارم شهریورماه سال جاری با عنوان دستورالعمل‌های دست‌وپاگیر شرکت پشتیبانی امور دام کشور در تولید جوابیه‌ای به این شرح صادر کرد.
شرکت پشتیبانی امور دام کشور در راستای تصمیمات ستاد تنظیم بازار و کارگروه کنترل بازار فعالیت کرده و مجری طرح‌های ویژه و مصوب در مراجع فوق است و در چهارچوب تعهداتی نظیر خرید گوشت مرغ و تنظیم بازار شیر خام، جو، ذرت و کنجاله سویا را توزیع می‌کند. به‌رغم افزایش شش‌برابری توزیع اقلام فوق، طی پنج‌ماهه سال جاری نسبت به مقاطع مشابه سال‌های گذشته، تکلیفی مبنی بر تأمین 100 درصد نهاده مورد نیاز تولیدات دامی کشور نداشته و مسئولیت اصلی تأمین اقلام مذکور برعهده تولیدکنندگان داخلی اقلام و یا وارد کنندگان بخش غیردولتی است.
در هر صورت، طی پنج‌ماهه سال جاری به‌طور متوسط روزانه 10 الی 15 هزار تن نهاده دام و طیور (ذرت، جو و کنجاله سویا) در سطح کشور توزیع شده و استان خوزستان نیز از آن بهره‌مند بوده است.
گفتنی است، بخشی از اقلام فوق از طریق تشکل‌های مرکزی توزیع شده و بدون تردید تولیدکنندگان استان خوزستان نیز از این نهاده بهره‌مند شده و همچنین علوفه وارداتی با ارز دولتی نیز که از طریق شبکه های توزیع و عمدتاً تشکل‌های مرکزی تولیدکنندگان محصولات دامی توزیع می‌شود، متناسب با نیاز آن استان اختصاص یافته است.
بدیهی است توزیع بی‌قیدوشرط نهاده‌ای که به قیمت ارزان و به‌منظور خاص به بخش تولید اختصاص می‌یابد، مغایر با هدف تنظیم بازار و نقش حمایتی دولت بوده تضییع حقوق بیت‌المال به‌شمار می‌رود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com