واکنش منفی تشکل ها به عاملیت توزیع نهاده ها توسط جهادکشاورزی

واکنش منفی تشکل ها به عاملیت توزیع نهاده ها توسط جهادکشاورزی
پیرو دستور وزیر جهاد مبنی بر توزیع نهاده های دام و طیور توسط جهادکشاورزی، مدیران تشکلها واکنش منفی نشان دادند.
هفته گذشته دستوری از سوی وزیر جهادکشاورزی صادر شد که از تاریخ 19 اسفند ماه 97 متقاضیان نهاده های دامی باید برای تامین حواله های نهاده های خود به سازمان جهادکشاورزی استان خود یا نمایندگی های شرکت پشتیبانی امور دام در استان ها مراجعه نمایند و اقدام به اخذ نامه و حواله نمایند که این دستور وزیر باعث ایست کامل فروش نهاده از سوی شرکت های واردکننده و به تعویق افتادن ارسال نهاده های از پیش خریداری شده به سوی مرغداری ها شد.
همچنین این تفسیر ایجاد شد که نقش تشکل ها در کنترل تولید و بازار مصرف نهاده ها بیش از پیش رو به ضعیفی رفت و در عمل از اجرای قانون خصوصی سازی فاصله گرفته است.
واکنش منفی اکثریت تشکل ها دور از ذهن نبود و اعضای هیئت مدیره اکثر اصناف و تعاونی و اتحادیه ها در این خصوص و بازتاب منفی آن در بازار به این تصمیم رای منفی نشان دادند.
مهندس فار غی - رییس کمسیون کشاورزی اتاق بازرگانی - در این خصوص به خبرنگار ما گفت : نظر من در خصوص دستور اخیر وزیر کاملا منفی است چرا که جهاد میتواند بر بخش خصوصی و شکل کار نظارت کند اما بخش خصوصی نمیتواند برجهاد و نحوه توزیع نهاده ها نظارت داشته باشد .
وی در ادامه اظهار داشت : بهتر است توزیع نهاده ها را درقالب اصل چهل و چهار قانون اساسی به تشکلها واگذارکنند و جهاد فقط بر امور نظارت داشته باشند.
رییس هییت مدیره انجمن جوجه یکروزه نیز افزود:انجمن ملی طیور بخوبی از پس این مسئولیت برمی آید و می تواند وضع موجود را سامان دهی کند.
 
نظرات شما
  •  

    مهدی گفت : ۹۷/۱۲/۲۷

    در تاریخ14/11/97 بابت 15 تن سویا مبلغ 37 میلیون تومان به حساب یک شرکت معروف از طریق شرکت تعاونی مرغداران شهرستان واریز کردم تا تاریخ 97/12/27 موفق به دریافت سویا نشدیم می گویند جهاد کشاورزی جلو بارگیری را گرفته مجبور به خرید سویای به قیمت 5000 تومان شدم بابت 5تن سویا با کرایه 5میلیون دویست هزار تومان پول دادم آنهم با منت.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com