واردات دی و منوکلسیم فسفات دام و طیور به صورت موقت برای تنظیم بازار

واردات  دی و منوکلسیم فسفات دام و طیور به صورت موقت برای تنظیم بازار
وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به اعتراض تولید کنندگان دی و منوکلسیم فسفات دام و طیور درباره واردات این کالای دارای مشابه داخلی گفت: واردات این محصول به صورت مقطعی و به دلیل کمبود موقت ماده اولیه اسید فسفریک است.

ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی  در ارتباط با واردات دی و منوکلسیم فسفات به کشور در حالیکه این محصولات در داخل تولید می‌شود اظهار داشت: به دلیل کمبود مقطعی اسید فسفریک که در کشور وجود داشت کارخانجات تولید دی و منو کلسیم فسفات با مشکل مواجه شدند به همین دلیل برای تامین موقت بازار اقدام به واردات این محصول می‌شود.

ساداتی‌نژاد افزود: برای واردات این محصولات از ظرفیت خود تولیدکنندگان استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد که ما دغدغه تولیدکنندگان برایمان  مورد اهمیت است، واردات به شکلی صورت می‌گیرد که چالشی برای آنها صورت نگیرد و تنها کسری موجود برطرف می شود.

بنابر این گزارش محسن سعیدیان دبیرانجمن تولید کنندگان دی و مونوکلسیم فسفات کشور با اشاره به تامین این محصول در بازار  اظهار داشت:کلیه تولید کنندگان دام و طیوری که مصرف دی و مونوکلسیم فسفات دارند می توانند درخواست خود را به انجمن ارائه دهند تا این محصولات را به قیمت مصوب دریافت کنند.

وی تصریح کرد: اتحادیه های مرتبط با تولید مرغ و تخم مرغ درخواست دی و مونوکلسیم فسفات را ارائه دادند و این محصولات در اختیار آنها قرار گرفته است.

سعیدیان با بیان اینکه اسید فسفریک به عنوان ماده اولیه تولید دی و مونوکلسیم فسفات که مدتی کمبود داشت اکنون تامین شده است گفت: با در خواست وزارت جهادکشاورزی و برای تامین ماده اولیه مورد نیاز ما، عرضه اسید فسفریک به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی متوقف شده است تا مشکلی برای تامین محصول نهایی( دی و مونوکلسیم فسفات) وجود نداشته باشد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com