وزیر جهاد کشاورزی دولت نهم:
واردات مرغ با ظرفیت سه میلیون تنی تولید داخل معنا ندارد

واردات مرغ با ظرفیت سه میلیون تنی تولید داخل معنا ندارد
وزیر جهاد کشاورزی دولت نهم گفت: اگر نهاده‌های تولید با ارزدولتی در اختیار مرغداران قرار داده شود قیمت تمام شده این کالا به کمتر از کیلویی 10 هزار تومان خواهد رسید.
 محمدرضا اسکندری در نشست خبری درباره نحوه واردات و توزیع گوشت تنظیم بازاری اظهار کرد: زمانی که بنده وزیر بودم مجوزها را به انجمن‌های صنفی دادیم و قیمت گوشت را نیز در آن مقطع رصد و اعلام کردیم تا با یک قیمت مشخص وارد کشور شده و به فروش برسد. برای همین منظور به اعضای استفاده‌کننده صنفی نیز اعلام شد که گوشت مورد نیاز خود را در چه مسیری و با چه قیمتی تهیه کنند. در بخش خانوار نیز این محصول به نحوی توزیع شد تا در بازار کنترل صورت گیرد.
وی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با وضعیت آبخیزداری در کشور گفت: در زمان بنده مطالعات 300 طرح آبخیزداری صورت گرفت و 15 مورد آن نیز در دولت نهم اجرا شد اما از دولت دهم به بعد به دلیل عدم تامین اعتبار محقق نشد. البته در دو سال اخیر نیز اعتباراتی از محل صندوق توسعه ملی داده‌اند و 850 هزار هکتار آبخیزداری انجام شده است.مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر افزود: کسی مخالف سدسازی نیست، اما در بالادست سدها باید آبخیزداری اجرا شود. اگر پول برای سدسازی هست، برای آبخیزداری هم بودجه در نظر بگیرند. با جدی گرفتن این طرح‌ها، پنج برابر این بارندگی‌ها را هم می‌توان مهار کرد.
اسکندری در مورد خسارت سیل گفت: زیرمجموعه‌های سازمان اقتصادی کوثر به علت اینکه پیش‌بینی‌های لازم از قبل انجام شده بود، خوشبختانه هیچ آسیبی از سیلاب اخیر ندیده‌اند.
وی با بیان اینکه در سازمان اقتصادی کوثر، کمیته مقابله با تحریم ایجاد شده است، ادامه داد: ما وظیفه حاکمیتی و حتی اختیاری در این زمینه نداریم اما تلاش می‌کنیم که مثمر ثمر باشیم؛ 10 تا 15 میلیارد دلار صرف واردات محصولات کشاورزی می‌شود که در این کمیته مطرح شد قابلیت تولید آنها در داخل فراهم شود تا آمریکا نتواند از این ابزار برای فشار به ایران استفاده کند. برخی‌ افراد که به موضوع «ما نمی‌توانیم» معتقدند، هم اکنون مسئولیت دارند و به بهانه‌های مختلف اجازه نمی‌دهند ظرفیت‌های کشور به منصه‌ ظهور برسد.
وزیر جهاد کشاورزی دولت نهم افزود: اگر قرار است وزارت بازرگانی با همان وظایف و شکل قبلی خود احیا شود، تنظیم بازار محصولات کشاورزی با مشکل روبرو خواهد شد. در گذشته هر وزارتخانه مسئول تنظیم بازار کالاهای مربوط به
خود بود.
اسکندری درباره قیمت و تولید مرغ گفت: اگر نهاده‌های تولید با ارز تولید در اختیار مرغ‌داران قرار داده شود قیمت تمام شده مرغ زیر 10 هزار تومان خواهد بود. یکی از مقامات دولتی گفته بود، برای تنظیم بازار مرغ شب عید ۵۰ هزار تن و برای ماه مبارک رمضان نیز ۵۰ هزار تن مرغ باید وارد کنیم، در حالی که ظرفیت تولید مرغ کشور به سه میلیون تن رسیده و باید از تولید داخل حمایت کرد و ذخایر استراتژیک را از تولید داخل تأمین کنیم.
وی در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت پرداخت مالیات سازمان اقتصادی کوثر، گفت: تمام مالیات‌های این شرکت هم اکنون و در سال‌های گذشته نیز پرداخت شده و به روز است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com