واردات خوراک دام توسط دامداران

واردات خوراک دام توسط دامداران
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر ایجاد زنجیره تولید و واردات خوراک دام و طیور توسط خود واردکنندگان، گفت:ارز چندنرخی در حال حاضر بلای بخش تولید است.
مرتضی رضایی امروز در پنجمین همایش بین‌المللی و نمایشگاه جانبی دام و طیور در تهران با بیان اینکه کشور در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته و باید خود تولیدکنندگان و بخش خصوصی مشکلات خودشان را حل کنند،گفت:در حال حاضر تولیدکنندگان ما در صنعت خود ثابت کرده‌اند که به راحتی از پس مشکلات برمی‌آیند و اکنون هم باید واردات نهاده‌های خود را خودشان انجام دهند.
وی با بیان اینکه زنجیره تولید در همه دنیا یک اصل پذیرفته شده است،گفت:شرکت‌های تولیدی و زیرمجموعه آنها باید با ایجاد زنجیره تولید،تأمین نهاده‌ها،حتی بازار فروش و واردات را انجام دهند و نیازی به دولت در این زمینه نداشته باشند.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولیدکنندگانی که ثابت کرده‌اند،می‌توانند با تولید بیش از 2 میلیون تن مرغ و یک میلیون تن تخم‌مرغ تولید مناسبی داشته باشند،اکنون برازنده نیست که برای تأمین خوراک دام خود در انتظار دولت و یا دیگر بخش‌ها بمانند.
رضایی با تأکید بر ظرفیت‌های بخش خصوصی گفت:در شرایط فعلی باید این بخش فعال‌تر از گذشته باشد و بخش‌های تولیدی هم با راه‌اندازی زنجیره‌های تولید تمام نیازهای این بخش را تأمین کند.
وی تأکید کرد:ایجاد زنجیره تولید بر کاهش قیمت تمام شده هم مؤثر خواهد بود و اگر تولیدکنندگان امروز منتظر افزایش قیمت از سوی ستاد تنظیم بازار هستند،در صورتی که قیمت تمام شده آنها کاهش یابد حاشیه سود آنها حفظ خواهد شد.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در عین حال گفت:سال گذشته علاوه بر تأمین نیاز داخل 700 هزار تن شیر هم به کشورهای دیگر صادر شده و این نشان از ظرفیت تولیدکنندگان داخل است، بنابراین با دارا بودن این قابلیت‌ها دیگر دامداران ما نباید برای تأمین خوراک دام به غیر از خودشان به افراد دیگری اتکا کنند.
رضایی همچنین وجود ارز دو نرخی را مشکلات تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت:خوراک دام و نهاده‌ها با ارز 4200 تومانی وارد می‌شود و صادرات این محصولات با ارز آزاد صورت می‌گیرد، بنابراین  یک هزینه پنهانی برای دولت ایجاد می‌شود.
در پایان این همایش از پیشکسوتان صنعت تأمین خوراک دام و طیور به ویژه از محمود زند تفرشی که 40 سال در این صنعت فعالیت داشته و از بنیانگذاران این صنعت بوده قدردانی و تجلیل شد.
 
کلمات کلیدی واردات خوراک دام
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com