واحدهای مرغداری نیمه‌فعال یا راکد به چرخه تولید بر می‌گردند؟

واحدهای مرغداری نیمه‌فعال یا راکد به چرخه تولید بر می‌گردند؟
مدیر جهاد کشاورزی مرکز لرستان می‌گوید: امیدواریم واحدهای مرغداری نیمه‌فعال یا راکد خرم‌آباد با رفع مشکلات به چرخه تولید برگردند.
مراد بیرانوند اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا در فصل تابستان و چند عامل دیگر، جوجه‌ریزی‌ها در این فصل نسبت به بهار کاهش دارد.
وی با اشاره به فعالیت  ۱۱۰ واحد مرغ گوشتی صنعتی در خرم‌آباد افزود: با توجه به تولیدات این واحدها، علاوه بر تامین نیاز مصرفی خرم‌آباد، مازاد تولیدات به شهرستان‌های همجوار صادر می‌شود.
بیرانوند یادآور شد: واحدهای مرغداری به طور متوسط سه تا چهار دوره در سال می‌توانند جوجه‌ریزی داشته باشند که این مهم به برنامه‌ریزی مسئولان واحدها برمی‌گردد.
مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد گفت: برخی از واحدهای مرغداری آن‌گونه که باید و شاید فعالیت ندارند و با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که برای رفع آنها کارهایی انجام داده‌ایم.
وی اضافه کرد: امیدواریم واحدهای مرغداری نیمه‌فعال یا راکد شهرستان خرم‌آباد با رفع مشکلات به چرخه تولید برگردند.
بیرانوند در خصوص تامین نهاده این واحدها بیان کرد: ۷۰ درصد نهاده دان واحدهای مرغ گوشتی و تخم‌گذار با ارز ۴۲۰۰ تومان تامین شده است.
مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد گفت: ما برای تامین نهاده این واحدها بر اساس شرایط کشور، برنامه‌ریزی کرده‌ایم و امیدواریم مشکل خاصی در این زمینه نداشته باشند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com