واحدهای مرغداری از شمول کارهای سخت و زیان آور خارج شد/سند

واحدهای مرغداری از شمول کارهای سخت و زیان آور خارج شد/سند
با رای شعبه ۶۱ دیوان عدالت اداری با توجه به اینکه  مخاطرات سالن های مرغداری  پایین تر از استاندارهای حداکثر غلظت آلایندگی  میباشند از شمول کارهای سخت و زیان آور خارج شد.
این موضوع یکی از دغدغه های مهم مرغداران پس از رسیدن سنوات کارگران به ۲۰ سال بوده و جرائم ناشی از این قانون باعث بروز مشکلات عدیده ای برای کارگران و مرغداران شده بود .

 
نظرات شما
  •  

    سامرندصوفی رحیمی گفت : ۹۷/۱۱/۱۷

    باعرض سلام خواستم بدونم فقط مرغداری یا شامل کارخانجات جوجه کشی هم میشه

    پاسخ...
  •  

    سعید قلی زاده گفت : ۹۷/۱۱/۲۱

    با سلام جسارتا متن مذکور مربوط به یک مورد طرح شکاین پرسنل واحد مرغداری است و شواهدی از بسط این موضوع به کل صنعت مرغداری دیده نمی شود لطفا مستندات مصوبه و دستوالعمل را ارائه می فرمایید ؟ ؟؟؟

    پاسخ...
  •  

    شهام ساقزچی گفت : ۹۷/۱۱/۲۴

    باسلام و عرض ادب با عنایت به اینکه محیط مرغداری از نظر بار میکروبی مثل آنفولانزا و... برای سلامتی انسان مضر می باشد و محیط مرغداری مملو از گردو خاک و گازهای متصاعد از کود مرغ ها می باشد که برای ریه ها و دستگاه تنفسی مشکل ساز بوده لذا خارج کردن واحدهای مرغداری از کارهای سخت و زیان آور یک نوع حق کشی کامل بوده که حق این زحمت کشان پایمال می گردد . خواهشمند است پیگیر مشاغل سخت و زیان آور مرغداری باشید. باتشکر

    پاسخ...
  •  

    امید نیک پور گفت : ۹۹/۰۵/۰۴

    سلام
    کارگران بخش پرورش طیور در معرض گازهای سمی و غبار حاصل از پس مان از کود حیوانی و انواع ضد عفونی های صنعتی که در شسته شوی سالنها پس از هر بار تخلیه میباشد ضد عفونی هایی مانند فرمالین.پریسیدین.و گاز فورماژن.جی پی سی .که مورد استفاده توسط کارگران است. قرار دارند. گذشته از آن ضد عفونی های دیگری هستند که همه روزه جهت جلوگیری از میکروب و ویروس در حال مصرفند.که حتی زدن ماسک شیمیایی هم کار ساز نیست.بعد آن شما بفرمائید بروند یه آمار کوچک تهیه کنند آن بازرسان گرامی که چند درصد از کارگران مرغداری ۸ ساعت کار میکنند بیشتر از نود درصد بالای ۱۲ ساعت در روز آنهم بدون دریافت یک ساعت اضافه حقوق از سر ناچار ی در محل کار زمان و عمر خویش را سرمایه گذاری میکنند.آقایان کارشناس که مطلب را میخوانید حتی ۱۵ سال هم زمان جهت بازنشستگی برای کارگر مرغداری زیاد است .
    در این صنعت هر سال به اندازه سه سال یک کارگر بتن ریزی و کارخانه سم سازی کارگر در خطر است. همیشه گفته میشود اون شخصی که در معرض دود سیگار است بیشتر ضرر میبیند تا خود آن شخص که سیگار میکشد.

    پاسخ...
  •  
    امید نیک پور گفت : سلام کارگران بخش پرورش طیور در معرض گازهای سمی و...

    ابوذر گفت : ۹۹/۰۶/۲۵

    سلام دوست عزیز دولت هیچوقت ب ضرر خودش کاری نمیکنه.بله واقعا کارگر مرغداری جز مشاغل سخته.من خودم مرغدارم.ولی بیشرفا به نفع بیمه تامین اجتماعی رای میدن.ننگ براین بیشعورا.یکی داره با پول مردم میلیاردی میخوره حالا ب یه کارگر بدبخت حقشو میخان بدن زورشون میاد.کشور بی عدالتو خرتوخری داریم.وقتی سهام عدالتو به همه ندادن دیگه معنیه عدالتو وو این گشور خلاصه کردن.کلمه عدالت معنا نداره فقط یک اواژه است اینجا

    پاسخ...
  •  
    امید نیک پور گفت : سلام کارگران بخش پرورش طیور در معرض گازهای سمی و...

    علی مؤیدی گفت : ۰۰/۱۰/۱۰

    باسلام دوست عزیز کدام کارشناس ؟کارشناس باید در حیطه کار مربوطه کاریا عملی انجام داده باشد تا بتواند روی آن کار یا عمل اعمال نظر کند.

    پاسخ...
  •  

    ولی گفت : ۰۱/۰۲/۱۸

    سلام
    من حدود ۳ سال در مرغداری تخمی مشغول کار بودم .حدود ۱۵ سال پیش.و بعد آن به یک شرکت شیمیایی رفتم که سختی کار محسوب می‌شود.آیا ۳ سال که در مرغداری بودم جز سختی کار محسوب می‌شود.؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com