هیچگونه کمبودی در تولید گوشت مرغ نداریم

هیچگونه کمبودی در تولید گوشت مرغ نداریم

رئیس انجمن مرغداران کشور گفت: امسال جزو معدود سال هایی است که تعادل کامل میان عرضه و تقاضا در بخش تولید گوشت مرغ برقرار و میزان تولید در مرغداری ها بسیار زیاد است و هیچگونه کمبود و نگرانی وجود ندارد .
علی آذروش در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر، با بیان اینکه حجم زیاد تولید ، تولید کنندگان مرغ در استان های گلستان، مازندران و آذربایجان غربی را با مشکل مواجه کرده است درباره علت افزایش قیمت گوشت مرغ در برخی مناطق شهر تهران افزود: قیمت هر کیلو گوشت مرغ تازه در منطقه یوسف آباد 1960 تومان و در برخی مناطق شهر تهران نیز تا 2200 تومان گزارش شده که این قیمت بالایی نیست و متاثر از عملکرد شبکه توزیع است.
وی گفت: باید دربخش توزیع و عرضه مرغ با دقت بیشتری برنامه ریزی و مدیریت شود تا شاهد نوسان قیمت در بازار نباشیم.
رئیس انجمن مرغداران کشور وجود شکاف بین تولید و کشتارگاه و عرضه گوشت مرغ را عامل اصلی افزایش قیمت در برخی مناطق شهر تهران دانست.
آذروش افزود: براساس گزارش اتحادیه مرغداران در استان گلستان میزان تولید در این استان بسیار بالاست بطوری که مازاد تولید به بازار تهران ارسال شده است.
وی گفت: کاهش 20 تا 30 درصدی قیمت نهاده های تولید مانند ذرت و سویا در سطح جهان سبب کاهش حدود 30 درصدی قیمت گوشت مرغ شده است .
رئیس انجمن مرغداران کشور تاکید کرد: شرکت پشتیبانی امور دام به اندازه کافی مرغ ذخیره کرده است و هیچگونه کمبودی در بازار شب عید نخواهیم داشت.
آذروش گفت: در استان های مهمان پذیر در ایام تعطیلات نوروز گوشت گرم مرغ با قیمت مناسب عرضه می شود تا در این استان ها کمبود کاذب ایجاد نشود.
وی درباره قیمت تخم مرغ هم افزود: میانگین قیمت هر کیلو گرم تخم مرغ در بازار 1070 تا 1100 تومان است که 200 تومان کمتر از قیمت تمام شده برای تولید کننده است.
رئیس انجمن مرغداران کشور گفت: برنامه ریزان و سیاستگذاران تلاش دارند ارتباط منطقی میان قیمت تمام شده و قیمت عرضه تخم مرغ در بازار ایجاد کنند تا در درازمدت شاهد کاهش میزان تولید در واحدها نباشیم.
آذروش از مردم خواست ذخیره مورد نیاز ایام عید را از اوایل اسفند آغاز کنند تا در روزهای پایانی سال با کمبود کاذب و سودجویی فروشندگان مواجه نشوند.
وی گفت: امسال جزو معدود سال هایی است که تعادل کامل میان عرضه و تقاضا در بخش تولید گوشت مرغ وجود دارد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com