هیچ اتفاقی نمی‌تواند کشور را با کمبود تولیدات طیور مواجه کند

هیچ اتفاقی نمی‌تواند کشور را با کمبود تولیدات طیور مواجه کند

دبیر انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به ظرفیت بالای کشور، اتفاقی نمی‌تواند کشور را با کمبود تولیدات طیور مواجه کند.به گزارش خبرگزاری فارس، علی آذروش، چالش صنعت مرغداری کشور را در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در پنج محور اعلام کرد و اظهار داشت: تامین سوخت برای گرمایش سالن‌ها، برق، حمل و نقل، نگهداری و خدمات دهی تجهیزات و افزایش هزینه‌های پرسنلی از مهمترین دغدغه‌های دست اندرکاران صنعت مرغداری است.
آذروش آینده اقتصادی کشور را در گرو اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها دانست و گفت: در تدوین برنامه‌های اجرای این طرح به بخش خصوصی توجه کمتری شده است.
عضو هیئت مدیره تعاونی‌های مرغداران تخمگذار کشور بر توجه به دغدغه بخش خصوصی در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها تاکید کرد و افزود: بخش خصوصی دغدغه تامین نیاز مردم را دارد و مشارکت دادن آنان در تصمیم‌گیری‌ها ضروری است.
وی ادامه داد: مازندران حدود 9 درصد تولیدات صنعت طیور را در اختیار دارد و توانایی بالایی در این حوزه دارد که باید از آن حفاظت شود.
بر اساس اعلام این مقام مسئول بخش خصوصی، مازندران توانایی افزایش ظرفیت تا 40 درصد دیگر را در صنعت طیور دارد ولی به علت وضعیت بازار از این امر خودداری می‌کند.
دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور با گلایه از اینکه تولیدکنندگان صنعت طیور تاکنون به طور مناسبی از ظرفیت مصرف خارج از کشور استفاده نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: تلاش بخش خصوصی و حمایت دولت می‌تواند در افزایش صادرات محصولات صنعت طیور کشور که منجر به افزایش تولید می‌شود، موثر باشد.
وی به درخواست مسئولان برای افزایش بهره‌وری در تولید اشاره کرد و گفت: برخی موانع، تنگناها و بروکراسی اداری مانع اجرای این طرح‌ها می‌شود که نشان‌دهنده وجود تضاد در برنامه‌های دولت است.
آذروش ادامه داد: یک تولیدکننده اگر بخواهد برای افزایش بهره‌وری در سطح میزان تولید گوشت مرغ را در هر مترمربع افزایش دهد، جهاد کشاورزی صدور مجوز را منوط به تایید آب منطقه می‌کند که نشان‌دهنده این تضاد است زیرا در عمل این امر امکان‌پذیر نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه ایران در صنعت طیور توانایی رقابت با کشورهای بزرگ این صنعت را دارد، تصریح کرد: این امر مستلزم تثبیت قیمت مواد اولیه و حمایت از سوی دولت است.
به گفته وی، واردات صورت گرفته در این بخش نیز به علت کمبود نیست بلکه به علت برخی بی‌توجهی‌ها است که برای تولیدکنندگان صنعت طیور نگران کننده است.
وی همچنین میزان تولید گوشت مرغ در کشور را یک میلیون و 700 هزار تن، تخم مرغ را 820 هزار تن و تعداد واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ تخم گذار را به ترتیب 18 هزار و هزار و 450 واحد اعلام کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com