همه کشتارگاه‌های طیور موجود در استان صنعتی هستند

همه کشتارگاه‌های طیور موجود در استان صنعتی هستند
دکتر علیرضا جمالی گفت: درحال حاضر از هفت کشتارگاه طیور موجود در استان فقط یک مورد غیرفعال است و همه شش کشتارگاه فعال صنعتی هستند و هیچ کشتارگاه سنتی طیور در استان وجود ندارد.
وی با اشاره به وضعیت کشتارگاه‌های دام استان البرز افزود: استان البرز سه کشتارگاه دام دارد که دو مورد از آنها صنعتی و دیگری نیمه صنعتی است که در حال حاضر فعال نیست و به تازگی پروانه فعالیت را دریافت کرده‌اند.
جمالی خاطرنشان کرد: در صورتی که تمامی کشتارگاه‌های استان در بخش دام و طیور فعال شوند، نیاز استان به کشتارگاه مرتفع می‌شود و کشتارگاه‌های موجود جوابگوی نیاز استان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث آلودگی گوشتهای تحویلی به کارخانه‌های سوسیس‌سازی استان اشاره کرد و گفت: خبر آلودگی این گوشتها به ویروس تب مالت کذب است و گوشتهایی که به این کارخانه‌ها ارسال می‌شود، در کشتارگاهی اختصاصی تهیه شده و قبل از انتقال 48 ساعت در سردخانه نگهداری می‌شود و هرگونه ویروس و میکروب احتمالی نیز از بین می‌رود.
وی در پایان گفت: برای حفظ سلامت و بهداشت گوشتهایی که به مصارف صنعتی می‌رسند، هیاتی ویژه روی کشتارگاه‌های آنها نظارت می‌کند و هیچ‌گونه آلودگی در این گوشتها وجود ندارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com