هفت هزار مرغدار خواستار اجرای طرح بهینه سازی مصرف انرژی هستند

هفت هزار مرغدار خواستار اجرای طرح بهینه سازی مصرف انرژی هستند
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: در راستای اجرای طرح نیمه کاره بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای طیور، هفت هزار مرغدار ادامه اجرای این طرح را خواستار شدند.
ˈحسین مقدم نیاˈ افزود:براساس قانون هدفمندی یارانه ها قرار بود، طرح بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای مرغداری سطح کشور طی مدت پنج سال اجرایی شود که این طرح در بین راه به دلایلی نیمه کاره باقی ماند.
وی با بیان اینکه در اواسط سال گذشته اعتبارات این طرح قطع شد، گفت: اتحادیه سراسری مرغداران برای اجرای مجدد طرح بهینه سازی مصرف انرژی و اصلاح ساختار واحدها با وزارت جهاد کشاورزی مکاتباتی داشته و هم اکنون با مجلس شورای اسلامی وارد مذاکره شده است.
وی ادامه داد: اجرای این طرح در برخی واحدهای مرغداری موجب کاهش میزان مصرف انرژی، ضایعات و تلفات مرغ شده ، به طوری که افزایش دفعات جوجه ریزی و افزایش راندمان تولید را نیز برای این واحدها به دنبال داشته است.
وی اضافه کرد: در راستای اجرای طرح بهینه سازی مصرف انرژی درسالهای 1389 و 1390، چهار هزار و 555 واحد مرغداری اصلاح ساختار شدند و اغلب آنها از این امر راضی هستند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی افزود: هم اکنون هفت هزار مرغدار متقاضی اجرای این طرح در واحدهای مرغداری خود هستند که اتحادیه پیگیر این موضوع است تا با مساعدت دولت و مجلس این طرح اجرایی شود.
وی با بیان اینکه طرح بهینه سازی مصرف سوخت در ساختار صنعت طیور نقش تعیین کننده ای دارد، تاکید کرد: به طور قطع اجرای این طرح در واحدهای مرغداری گوشتی می تواند بین 30 تا 40 درصد صرفه جویی در مصرف سوخت ایجاد کند و همچنین موجب افزایش تعداد دفعات جوجه ریزی، افزایش تولید در واحد سطح، کاهش ضایعات و تلفات در واحدهای مرغداری گوشتی شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com