هشدار به رانت‌خواران ارزی نهاده‌های کشاورزی

هشدار به رانت‌خواران ارزی نهاده‌های کشاورزی
معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از واردکنندگان کالاهای اساسی خواست تا نسبت به درج قیمت خوداظهاری استفاده کنندگان از ارز رسمی در پایگاه اطلاع رسانی قیمت با وجود اختصاص ارز ارزان قیمت 3900 تومانی برای واردات نهاد های بخش کشاورزی و دام و طیور به ویژه ذرت و سویا قیمت این محصولات در بازار برای مصرف کنندگان یعنی مرغداران بالا رفته است و مرغداران و دامداران نتوانستند از این یارانه دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت مرغ ؛ تخم مرغ و محصولات و فرآورده های دامی به درستی استفاده کنند.
افزایش قیمت این مصولات در بازار حاکی از آن است که برخی از وارد کنندگان نهاده های کشاورزی با وجود دریافت ارز دولتی برای واردات این محصولات حاضر نشده اند آنها را با قیمت های مصوب در بازار عرضه کنند و حتی مستنداتی نیز در این ارتباط به سازمان های مربوط از جمله سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ارائه نداده اند.
محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی  در این ارتباط گفت: با توجه به افزایش قیمت دان (خوراک طیور) هزینه های تولید ما 60 تا 65 درصد افزایش یافته اما قیمت فروش مرغ را حداکثر 9 درصد بالا برده‌اند.
وی افزود: قیمت دان (خوراک مرغ )در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در برخی اقلام تا 90 درصد و قیمت ذرت 50 درصد افزایش یافته است و نمی شود آن را با قیمت ستاد تنظیم بازار به فروش رساند.
پیرو  این موضوع،​ علی اکبر مهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با ارسال نامه ای به انجمن های واردکننده کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی، با اشاره به نامه مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر لزوم درج قیمت خوداظهاری استفاده کنندگان از ارز رسمی در پایگاه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات­www.124.ir­بر ضرورت اقدام واردکنندگان در این زمینه تاکید کرد.
براساس این گزارش، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پیشتر با صدور اطلاعیه ای درج قیمت خوداظهاری استفاده کنندگان از ارز رسمی در سامانه­www.124.ir­را الزامی دانسته و گفته بود­که هرگونه استنکاف از درج قیمت و عرضه کالا و خدمات با نرخ های غیرمتعارف در اسرع وقت رسیدگی و اعمال قانون خواهد شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com