هشت میلیون قطعه طیور در کشتارگاه های اردبیل ذبح شد

هشت میلیون قطعه طیور در کشتارگاه های اردبیل ذبح شد
سرپرست دامپزشکی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر هشت میلیون قطعه طیور و بیش از 150 هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های دام و طیور استان دبح شده است.
صادق صالحی عصر سه شنبه در جلسه هماهنگی ستاد نظارت بهداشتی این نهاد اظهار داشت: کشتار این میزان طیور با نظارت بهداشتی دامپزشکی صورت گرفته است.
وی افزود: نظارت بهداشتی بر کشتارگاه ها در راستای اجرای سیاستهای بهداشتی و مسئولیتهای حاکمیتی دامپزشکی و با استقرار ناظرین بهداشتی صورت می گیرد.
سرپرست دامپزشکی استان با بیان اینکه ناظران دامپزشکی استان در تمامی کشتارگاه های دام و طیور  حضور فعال دارند، اضافه کرد: این عوامل تمامی فرآیند قبل از کشتار، حین کشتار و پس از کشتار را نظارت و کنترل می کنند.
وی اردبیل را جزو استان های پیشرو در زمینه تولید و بسته بندی گوشت سفید در کشور عنوان کرد و یادآور شد: گوشت طیور مصرفی حتی در دورترین نقاط استان نیز به صورت بسته بندی هویت دار عرضه می شود.
صالحی همچنین از قعالیت چهار باب کشتارگاه صنعتی طیور، یک باب کشتارگاه صنعتی و 10 باب کشتارگاه سنتی دام در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون کشتارگاه صنعتی دام شهرستان پارس آباد فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده که با فعالیت دائمی تعداد کشتارگاههای صنعتی دام و طیور به شش باب خواهد رسید.
وی با اشاره به احداث کشتارگاه صنعتی طیور با پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد در این شهرستان ابراز داشت: با روند فعلی امیدواریم این کشتارگاه در سال 91 در دومین شهر بزرگ استان به بهره برداری رسیده و در اختیار شهروندان قرار گیرد.
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان با اشاره به اجرای طرح تجمیع کشتارگاههای سنتی دام استان اردبیل عنوان کرد: در اولین گام اجرای این طرح و با دستور قضایی کشتارگاه های سنتی دام در شهرستانهای نیر، نمین و سرعین لاک و مهر شده و در حال حاضر گوشت مصرفی این شهرستانها از کشتارگاه صنعتی دام اردبیل تأمین می شود.
گفتنی است استان اردبیل دارای سه هزار مرکز عرضه فرآورده های خام دامی بوده که بنا به گفته سرپرست اداره کل دامپزشکی استان تمامی این مراکز تحت نظارت دامپزشکی است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com