نیشابور بزرگترین قطب پرورش شتر مرغ در شمال شرق کشور است

نیشابور بزرگترین قطب پرورش شتر مرغ در شمال شرق کشور است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت:در سال‌های اخیر این حرفه از رشد بالایی برخوردار بوده است و اکنون نیشابور در آستانه تبدیل شدن به بزرگترین قطب پرورش شترمرغ در شمال شرق کشور شده است.
محمد علی فرهمند راد با بیان این مطلب افزود:نیشابور در حال حاضر دارای ٣ واحد صنعتی فعال،٧ واحد تأسیس و ۵٠ واحد غیر صنعتی پرورش شترمرغ جمعاً با ظرفیت ١١ هزار و ۵۶٠ قطعه است.
وی اظهار کرد:سالیانه حدود ١٢ هزار قطعه جوجه یک ماهه شترمرغ در شهرستان تولید و پروار می شود که نتیجه آن تولید ۴٠٠ تن گوشت شترمرغ است و از هر جوجه شتر مرغ بعد از ۶ ماه ٣۵ تا ۴٠ کیلوگرم گوشت بدست می آید.
مدیر جهادکشاورزی نیشابور با بیان اینکه تقاضای پرورش شترمرغ به حدی است که جوجه های واحدهای تولیدی توسط متقاضیان پیش خرید می شود، عنوان کرد:این پرنده به سبب ضریب تبدیل مناسب مواد غذایی به گوشت،مقاومت در مقابل بیماری ها و عوامل و تنش های محیطی و خصوصیات بهداشتی گوشت شامل قابلیت هضم پروتئین بالا و پایین بودن کلسترول و یکنواخت بودن چربی مورد استقبال جامعه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان شد:از محصولات فرعی شترمرغ می توان به پوست،پر و تخم آن اشاره کرد که در صنایع چرم‌سازی،تزئینی و بهداشتی استفاده می شود.
فرهمند راد یادآور شد:با توجه به محدودیت منابع آب و خاک و مراتع جهت تولید گوشت قرمز این حرفه می‌تواند در تأمین پروتئین‌ مورد نیاز جامعه بسیار تأثیر گذار باشد.
گفتنی است،شهرستان نیشابور به سبب اقلیم،موقعیت خاص جغرافیایی و همجواری با کلانشهر مشهد مقدس دارای شرایط مناسبی جهت سرمایه گذاری در زمینه دام و طیور بخصوص پرورش سایر ماکیان از جمله شترمرغ را دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com