نگرانی برای کمبود مرغ در کشور نداریم

نگرانی برای کمبود مرغ در کشور نداریم
رییس اتحادیه مرغداران گوشتی گفت:با وجود 150 میلیون قطعه جوجه در سالن های مرغداری که آماده عرضه به کشتارگاه ها است هیچ کمبودی در تامین مرغ وجود ندارد.
محمد یوسفی نگرانی در مورد میزان ذخایر مرغ کشور را بی مورد دانست و گفت: ذخیره مرغ در کشور وضعیت مطلوبی دارد و کمبودی نداریم.
یوسفی افزود: اکنون حداقل 150 میلیون قطعه جوجه در مرغداری ها پرورش داده شده اند و این تعداد آماده عرضه به کشتارگاه ها است.
ریییس اتحادیه مرغداران گوشتی تهران افزود: با بارگیری و عرضه مرغ به کشتارگاه ها دوباره همان قدر جوجه جایگزین می شود که به این ترتیب برای تامین مرغ با مشکلی روبرو نخواهیم بود.
به گفته یوسفی غیر از مرغداری ها سازمان پشتیبانی امور دام هم ذخایر خوبی دارد که با توجه به نیاز مرتب در بازار عرضه می شود.
ریییس اتحادیه مرغداران گفت: در حال حاضر حتی مازاد تولید هم داریم که این مازاد هر چه زودتر باید ذخیره شود تا مشکلی برای تولیدکنندگان پیش نیاید.
یوسفی مشکل کنونی کشور در تولید مرغ را کمبود نهاده ها نام برد و خاطرنشان کرد: تامین ارز برای ترخیص خوراک دام باید هر چه سریعتر انجام شود.
وی افزود: مقرر شده واردات خوراک دام با ارز 1226 انجام گیرد که هنوز بانک مرکزی ارز مورد نیاز را تخصیص نداده است.
یوسفی گفت: بخشی از نهاده هایی که وارد شده هنوز از گمرک ترخیص نشده و بخشی هم هنوز وارد آبهای کشور نشده است.
وی مشکل ورادت خوراک دام مخصوصا سویا را جدی دانست و گفت: حدود 2 ماه است ثبت سفارش برای واردات سویا انجام نگرفته است.
به گفته رییس اتحادیه مرغداران، وزارت صنعت روز دوشنبه از آغاز ترخیص کالاهای مانده در بندر خبر داد اما بانک مرکزی ارز نمی‌دهد و هیچ کشتی خوراک طیور ترخیص نشده است.  
ریییس اتحادیه مرغداران گوشتی تهران گفت: حدود یک میلیون و 200 هزار تن نهاده‌ وارد کشور شده و روی آب است، اما با وجود اینکه وزارت صنعت درخصوص اختصاص ارز، نامه به بانک مرکزی نوشته،اما بانک مرکزی کد تخصیص ارز نمی‌دهد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com