نماینده شیراز: وزیر جهاد کشاورزی تامین نهاده‌های دامی را تعیین تکلیف کند

نماینده شیراز: وزیر جهاد کشاورزی تامین نهاده‌های دامی را تعیین تکلیف کند
جعفرقادری نماینده مردم شیراز در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار داشت: مدت‌ها است موضوع تغییر و تحول در آموزش و پرورش استان فارس مورد توجه است و بلاتکلیفی در این باره می‌تواند سبب ایجاد مشکلات شود. از این رو از انتظار می‌رود وزیر آموزش و پرورش با پیگری‌های لازم، استان را از این وضعیت نجات دهند.
وی ادامه داد: تامین نهاده‌های دامی برای مرغداران، دغدغه جدی امروز مرغداران شده و امیدوارم وزیر جهاد کشاورزی در این باره تعیین تکلیف کند. همچنین از دولت انتظار می رود درباره برای بهبود فضای کسب و کار و هدایت نقدینگی به سمت تولید فعالتر اقدام کند.
نماینده مردم شیراز در تذکری به وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: شیراز تنها کلان شهری است که هنوز رینگ نخست کمربندی آن تکمیل نشده و امیدوارم کمک شود تا رینگ اول این کمربندی ساخته شود.
قادری با اشاره به سوء استفاده افرادی در بازنگرداندن ارز ناشی از صادرات اظهار داشت: بعضی از صادرکنندگان با استفاده از کارت‌ها اجاره‌ای صادرات را انجام دادند ولی ارز را وارد چرخه اقتصاد کشور نکردند که باید موضوع آنها به سرعت تعیین تکلیف شود.
وی با اشاره به تامین بودجه برای آب‌رسانی به شیراز نیز گفت: این طرح هرچند افتتاح شد ولی16 کیلومتر آن باقی مانده است و برای آنکه این خط افتتاح شود باید دولت منابع لازم را ارائه دهد. همچنین انتظار می رود رییس کل بانک مرکزی نیز اجازه واردات بدون انتقال ارز برای کالاهای ضروری را بدهد.
گرانی کود شیمیایی ظلم به محروم ترین تولید کنندگان کشور است
حسین گودرزی نماینده درود و ازنا نیز در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: گرانی کود شیمیایی ظلم به محروم ترین تولید کنندگان کشور است. افرادی که بدون رانت، استراتژی ترین محصولات کشور را تولید می‌کنند. بر همین اساس لازم است ارز اختصاصی برای تثبت نهاده‌های دامی به خصوص کود شیمیایی برای آنها تخصیص داده شود.
وی با تذکری به وزیر راه و شهرسازی گفت: وزیر راه و شهرسازی 2 ماه پیش در استان لرستان حاضر شدند و قرار بود برای ادامه ساخت جاده ازنا به شازند و کمربندی جاده درود فعالیت بیشتری انجام شود ولی در بیشتر بخش‌ها کار تعطیل شد. بر همین اساس از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهیم طبق قولی که برای پایان دادن به این طرح‌ها تا پایان دولت دوازدهم داده بودند، عمل کنند.
نماینده مردم درود و ازنا با تذکری دیگری به وزیر نیرو در خصوص آبگیری سد کمندان تصریح کرد: مردم روستای کمندان و اطراف آن نزدیک به 2 دهه است که منتظر آبگیری سد و تخلیه روستا هستند و این موضوع سبب شده اجازه تعمیر خانه‌ها و بخش های کشاورزی به آنها داده نشود. همچنین مردم روستا از گازکشی و خدمات آن محروم هستند زیرا به آنها وعده داده می‌شود که روستا برای آبگیری سد تخلیه خواهد شد.
چرا طرح استیضاح وزیر کشور اعلام وصول نمی‌شود
اردشیر مطهری نماینده گرمسار نیز با بیان اینکه مشکل بیشتر کشور در بخش کشاورزی است، عنوان کرد: متاسفانه وزارت کشاورزی درباره مسوولیت خود اختیار ندارد و بخشی از اختیارات بخش کشاورزی در وزارت صنعت معدن و تجارت است که بدون وزیر اداره می شود.
وی با اشاره به افزایش زیاد قیمت کودهای شیمیایی، تصریح کرد: امیدوارمبرای کشاورزها تزریق کود شیمیایی انجام شود و درباره اینکه چرا فقط عده‌ای خاص واردات کودشیمایی را بر عهده گرفتند، شفافیت شود. زیرا مردم از این شرایط به ستوه آمدند.
نماینده مردم گرمسار درباره طرح استیضاح وزیر کشور گفت: طرح استیضاح را 14 نماینده امضاء کردند و به رغم پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم هنوز طرح استیضاح اعلام وصول نشده است.
مطهری مدعی شد که محمد جواد کولیوند معاون پارلمانی وزارت کشور کارچاق کن وزیر کشور است و در ادامه خاطرنشان کرد:‌ اگر قرار است این آقا مدام با نماینده‌ها صحبت کند که جلوی استیضاح وزیر کشور گرفته شود، باید از حضور او در مجلس جلوگیری کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com