نقش دامپزشک در استفاده مسئولانه از آنتی بیوتیک

نقش دامپزشک در استفاده مسئولانه از آنتی بیوتیک
در مراقبت از گاوها، استفاده مسئولانه از آنتی بیوتیک نیازمند همکاری افراد مختلفی است، اما یک نفر هست که حتما باید جزو این تصمیمات در نظر گرفته شود که آن هم دامپزشکتان است.
رابین فالکنر، دکتر دامپزشک و مدیر دامپزشکان شرکت زوئتیس، اظهار داشت: « ما به عنوان دامپزشک مسئولیت اخلاقی داریم تا مطمئن شویم که موثر بودن آنتی بیوتیک ها را برای نسل های بعدی حفظ کرده ایم و اطمینان حاصل کنیم که دسترسی به بعضی از انواع آنتی بیوتیک در غذای حیوانات را ادامه داده ایم. زمانی که این داروها را برای حیوانات تجویز می کنیم تا سلامت خود را بازیابند یا سلامت کنونی آنها حفظ شود، از آموزش های پزشکی خود استفاده می کنیم و مسئولیتمان را نیز در استفاده از این آنتی بیوتیک ها جدی می گیریم.»
دامپزشکان تلاش می کنند تا به صورت مسئولانه به دام ها آنتی بیوتیک تجویز کنند تا نه تنها به درمان عفونت ها بلکه به کاهش خطرات ناخواسته مقاومت آنتی بیوتیکی نیز کمک کنند.

•    نیاز به آنتی بیوتیک ها را کاهش دهید: فالکنر می گوید: «مهم ترین اولویت ما این است که اقداماتی صورت دهیم تا حیوانات را حتی از مریض شدن هم دور نگه داریم.» این به معنای مدیریت بیماری ها و  کارهایی است که می توان از طریق آنها از بروز بیماری ها جلوگیری کرد.

•    مطمئن شوید که آنتی بیوتیک ها در زمانی که مورد نیاز هستند استفاده می شوند: آنتی بیوتیک ها فقط در برابر عفونت های باکتریایی موثر هستند. دامپزشکان کمک می کنند تا مشخص شود که آیا بیماری باکتریایی وجود دارد یا احتمال به وجود آمدن آن هست یا خیر و سپس می توانند آنتی بیوتیک صحیح را تجویز کنند تا به بهبود بیماری کمک کنند. برای مثال، چهار پاتوژن باکتریایی اصلی و مهم وجود دارد که با بیماری تنفسی گاو مرتبط می باشند؛ ما می توانیم آنتی بیوتیکی را پیشنهاد کنیم که در مقابل این پاتوژن ها موثر باشند.

•    نیاز به درمان های اضافی با آنتی بیوتیک را کاهش دهید: به گفته فالکنر حیوانات گاهی مریض می شوند،
در نتیجه زمانی که نیاز به درمان این حیوانات داریم، اولویت ما موفقیت در درمان است. اگر شما آنتی بیوتیک درستی را انتخاب کرده اید که در بار اول موثر عمل می کند، می توانید از آنتی بیوتیک های کمتری استفاده کنید و حیوانات کمتری را در معرض انواع آنتی بیوتیک قرار دهید.

•    از آنتی بیوتیک های باقیمانده روی گوشت جلوگیری کنید: مدیریت دقیق و انجام دستورالعمل های درج شده روی لیبل برای اطمینان از موثر بودن محصولات و امنیت آنها مهم و ضروری است. این به معنای ملاحظه کردن پروتکل های درمانی با دامپزشک به منظور اطلاع از دوز صحیح است.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com