نفت ارزان صادرات مرغ آمریکا را کاهش داد

نفت ارزان صادرات مرغ آمریکا را کاهش داد
با سقوط قیمت نفت، کشورهایی مثل کوبا که با سود حاصل از فروش نفت خود از آمریکا مرغ وارد می کردند، دیگر نمی توانند پول نقد را به مواد غذایی تبدیل کنند.
به گزارش بلومبرگ، صادرات جوجه شرکت‌های آمریکایی کاهش یافته و نفت ارزان هم هیچ کمکی به آن نمی کند.
راس وایتمن، نایب رئیس ارشد موسسه تحقیقات کالای ارنر بری می گوید سود تولید نفت در کشورهای آمریکای جنوبی مثل ونزوئلا و کشورهای غرب آفریقا اغلب به خرید ماکیان اختصاص داشت. کوبا، خریدار اصلی مرغ آمریکا، با سود حاصل از فروش نفت خود گوشت این پرندگان را خریداری می کند.
وی گفت:« با سقوط قیمت نفت، این کشور ها نمی توانند پول نقد را به مواد غذایی تبدیل کنند».

نفت تنها یک عامل تاثیرگذار بر این فضای ضعیف صادرات است. کاهش ارزش ارز در مکزیک و آمریکای جنوبی به صادرات گوشت آمریکا هم آسیب می رساند. چین طی هفته های اخیر به خاطر کاهش تقاضای مصرف کنندگان، خرید گوشت از آمریکا را پایین آورده است.
 این کشور آسیایی مقادیر بسیار بالایی از گوشت خوک و پرندگان را خریداری میکرد ولی حالا تقاضا برای این محصولات کاهش یافته چون رستوران‌هایی که پس از مشکلات اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا به تازگی بازگشایی شده اند هنوز به دنبال مشتری هستند. ارسال محموله های گوشت آمریکا احتمالاً در ماه ژوئن هم در همین حد پایین باقی می ماند.
 اطلاعات دولتی نشان می دهد قیمت ران مرغ که یک محصول معمول صادراتی در آمریکاست، در ماه مه به پایین ترین حد طی ده سال گذشته رسید. قیمت این محصول در حال حاضر 32.71 سنت در هر پوند است یعنی 30 درصد پایین تر از سال گذشته.  طبق اطلاعات وزارت کشاورزی آمریکا، در سه ماهه اول سال جاری میلادی صادرات ران‌مرغ به کوبا 35 درصد نسبت به همین زمان در 2019 کاهش داشت.
در همین حین، قیمت نفت هنوز هم پایین تر از قبل از آغاز همه گیری ویروس کروناست چون تقاضای جهانی برای این محصول کاهش یافته است. قیمت نفت خام برنت 40 درصد نسبت به آغاز سال میلادی جاری پایین آمده و در حال حاضر به حدود 37.50 دلار در هر بشکه رسیده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com