نظارت گروه های دامپزشکی بر ذبح دام های قربانی

نظارت گروه های دامپزشکی بر ذبح دام های  قربانی
مدیرکل دامپزشکی همدان گفت: در راستای اجرای طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی بر ذبح دام های قربانی شده، 49 گروه ثابت و سیار دامپزشکی در روز عید سعید قربان فعالیت می کنند.
محمود رضا رسولی افزود: همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان و انجام آیین قربانی کردن دام در این روز ، دامپزشکی استان همدان، نظارت و کنترل شرعی و بهداشتی بر روند ذبح دامهای قربانی را تشدید می کند.
وی اظهار کرد: در این راستا اداره کل دامپزشکی استان همدان با هماهنگی سایر اداره ها و ارگان های مرتبط و با تشکیل ،آموزش، تجهیز و ساماندهی 49 گروه سیار و ثابت با ترکیب 28 دامپزشک ، 49 نفر بازرس بهداشتی گوشت ، 10 نفر ناظر شرعی ، نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی قربانی های شهروندان را انجام می دهد.
رسولی از شهروندان استان همدان خواست: به منظور رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از انتشار بیماری های قابل انتقال از دام به انسان، در روز عید سعید قربان، دام های قربانی خود را در کشتارگاه های سراسر استان کشتار کرده و از خدمات رایگان بازرسی بهداشتی و شرعی بازرسان اداره کل دامپزشکی استان همدان بهره مند شوند.
وی افزود: در غیر این صورت جهت نظارت شرعی و بهداشتی می توانند با شماره 1512 تماس گیرند و از خدمات رایگان گروه های ثابت و سیار دامپزشکی بهره مند شوند.
استان همدان با 9 شهرستان و یک هزار و 41 روستا دارای 370 هزار راس گاو و گوساله اصیل و بومی، یک میلیون و 400 هزار راس گوسفند و 300 هزار راس بز و بزغاله و ظرفیت بالایی در تولید محصولات گوشتی و لبنی دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com