نرخ تورم تولید مرغداری صنعتی۱.۳ درصد رشد کرد

نرخ تورم تولید مرغداری صنعتی۱.۳ درصد رشد کرد
نرخ تورم تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) درپاییز امسال به ۳۶.۱ درصد رسید که در مقایسه با فصل قبل (٣٤.٧ درصد)، ١.٣ واحد درصد افزایش دارد.  
به گزارش مرکز آمار که نرخ تورم تولید در پایان هرفصل را اعلام می‌کند در میان قلم‌های مرغداری های صنعتی، کمترین تورم فصلی مربوط به قلم" تخم مرغ خوراکی " (١٢.۲ درصد) و بیش­ترین آن مربوط به قلم " جوجه یک روزه "  (٧٨,٣ درصد) است.
براساس این گزارش نرخ تورم تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در پاییز ١٣٩٩ به ٧٢.۳ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٣٩.٨ درصد)، ٣٢.٤ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری های صنعتی به ازای تولید قلم های خود در داخل کشور، در فصل پاییز ١٣٩٩ نسبت به فصل پاییز ١٣٩٨، ٧٢.٣ درصد افزایش دارد. در بین قلم های مرغداری های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم " جوجه ی یک روزه " (٣٦.٧ درصد) و بیش­ترین آن مربوط به قلم " کود" (١٠١.٧ درصد) می­باشد.
طبق اعلام مرکز آمار تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری های صنعتی در داخل کشور در چهار فصل منتهی به فصل پاییز ١٣٩٩ نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ٣٠.۸ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل(١٥.٢)، ١٥.٦ واحد درصد افزایش نشان می­دهد. در فصل مورد بررسی، در میان قلم های مرغداری های صنعتی در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم " جوجه ی یک روزه" (٧.١ درصد) و بیش­ترین آن مربوط به قلم "تخم مرغ نطفه دار "  (٧٧.٨ درصد) می­باشد.

شاخص استانی
بررسی نرخ تورم تولیدکننده محصولات مرغداری ‌های صنعتی کشور در پاییز ١٣٩٩ نشان می­‌دهد که شاخص کل استان‌های کشور نسبت به فصل قبل با افزایش روبه رو بوده است.
بیشترین میزان افزایش مربوط به استان گیلان با ٨٤.۷ درصد و کمترین میزان افزایش مربوط به استان آذربایجان شرقی با ١٣.٧ درصد افزایش است.
مقایسه شاخص کل استانها در فصل جاری نسبت به فصل مشابه سال قبل نشان می دهد که کل استان ها با افزایش روبه رو بوده اند بطوریکه بیشترین میزان افزایش مربوط به استان چهار محال و بختیاری با ١٦٤,٦ درصد و کمترین میزان افزایش آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٢٠.١ درصد افزایش است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com