نرخ شیر خام تصویب شد

نرخ شیر خام تصویب شد
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران اعلام کرد: نرخ شیر خام در جلسه ستاد تنظیم بازار 2390 تومان تصویب شده و قرار است پس فردا ابلاغ شود.
سعید سلطانی سروستانی مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران اعلام کرد در جلسه ستاد تنظیم بازار مصوب شد قیمت شیر خام کیلویی ۲۳۹۰ تومان از دامداران خریداری شود.وی  با بیان اینکه قیمت قبلی شیر خام کیلویی ۲۰۰۰ تومان بود، گفت: قیمت جدید قرار است سه‌شنبه این هفته یعنی پس فردا توسط ستاد تنظیم بازار ابلاغ و سوی صنایع لبنی اجرا شود.
به گفته سلطانی قیمت پیشنهادی اتحادیه دامداران کیلویی ۲۵۷۰ تومان بوده که این ستاد با قیمت ۲۳۹۰ تومان برای خرید هر کیلو شیر خام موافقت کرده است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران در عین حال گفت قرار شد قیمت محصولات لبنی فانتزی برای مصرف کننده افزایش داشته باشد و قیمت محصولاتی که مصرف روزانه و ضروری دارند افزایش چندانی نیابد.دبیر انجمن صنایع لبنی امروز اعلام کرده بود قیمت‌های جدید فراورده‌های لبنی پس فردا توسط ستاد تنظیم بازار ابلاغ می‌شود.
با کری گفته بود سازمان حمایت از مصرف کنندگان آنالیز قیمت تمام شده شیر خام و لبنیات را بر اساس هزینه های جدید تعیین و این قیمت‌ها را به ستاد تنظیم بازار اعلام کرده است تا این ستاد پس از بررسی‌های نهایی نرخ های جدید را اعلام کند.
دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: نرخ پیشنهادی برای افزایش هزینه‌ها تولید ۱۴ درصد است اما سازمان حمایت نیز محدودیت‌هایی برای تعیین نرخ پیشنهادی دارد که آنها را اعمال خواهد کرد.
افزایش چند باره نرخ لبنیات در طول سال تاثیر منفی بر سرانه مصرف این کالای اساسی و بسیار مهم خواهد داشت در حال حاضر سرانه مصرف کشور نصف میانگین جهانی است و خسارت و هزینه های پنهان سلامت برای مردم و جامعه دارد.
از نظر کارشناسان راهکارهای متفاوتی برای حفظ حاشیه سود صنایع و دامداران وجود دارد که پیش از افزایش هرگونه قیمت باید به آنها توجه شود از جمله راهکارها مدیریت مناسب چه در صنایع و چه در بخش های دامداری است،استفاده از دام های اصلاح شده مناسب استفاده از صنایع مدرن و روزآمد به کار گیری نیروهای زبده و مجرب و کاهش هزینه های انرژی از جمله آنها است.
 
کلمات کلیدی شیر شیرخام نرخ شیر خام
نظرات شما
  •  

    محمودبیات گفت : ۹۸/۰۳/۲۰

    این تعیین قیمت هم اولا که پایین تر از قیمت تمام شده شیر هست
    بامحاسبه قیمت حتی با احتساب خرید اقلام به نرخ دولتی قیمت شیر بالای 2500 تومان هست و دوم این که هیچ تضمینی برای اجرایی شدن این نرخ خرید هم وجود ندارد چون متاسفانه لابی بسیار قوی کارخانه های لبنیات مثل چند سال گذشته بخصوص چند سالی که قیمت شیر 1440 تومان تعیین شده بودو در بهترین حالت شیر 1200 از دامدار خریده می شد
    به نظر من بهترین راهکار دادن سوبسید توسط دولت به تولید کننده هاست که هم کمک مالی بشوند و از زیر فشار وحشتناک اقتصادی در بیان و هم هزینه تولید پایین بیاد.دولت می تونه به جای اختصاص ارز دولتی به وارد کننده هایی که خودشان با دلالی قیمت نهاده و سایر اقلام را در بازار بالا می برند اجازه واردات با ارز آزاد را بدهد و ارز دولتی را در اختیار تولید کننده ها بده که اگر این اتفاق رخ بده هم رانت و رانت بازی در این بازار قطع می شه هم شاهد این نیستیم که توی بازار هر روز هر جنس یه قیمتی داشته باشه و هم شاهد کاهش هزینه تولید خواهیم بود |
    به امید ان روز

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com