نبود زیرساخت ‌انتقال تنظیم بازار نهاده‌ها به وزارت جهاد کشاورزی

نبود زیرساخت ‌انتقال تنظیم بازار نهاده‌ها به وزارت جهاد کشاورزی
به نقل از اتاق بازارگانی تهران؛ به اعتقاد اعضای این کمیسیون، وزارت جهاد کشاورزی آمادگی برای این جابه‌جایی مسئولیت را ندارد و زیرساخت‌های کافی برای تنظیم‌گری در بازار نهاده‌ها در این وزارتخانه فراهم نیست.
در این نشست احمدرضا فرشچیان رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران، به موضوع واگذاری تنظیم بازار نهاده‌های محصولات کشاورزی از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی با شروع سال جدید اشاره کرد و یادآور شد که این جابه‌جایی در مسولیت‌ها، در حالی قرار است رخ دهد که وزارت جهاد کشاورزی هنوز زیرساخت‌های کافی برای تقبل این مسولیت را ندارد و بیم آن می‌رود که گرفتاری‌های صنایع غذایی برای سال آن بیشتر شود.
همچنین، مهدی معصومی اصفهانی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران نیز در سخنانی به ناهماهنگی‌های متعدد میان وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی و آسیب صنعت مرغ و تخم‌مرغ کشور از این نبود هماهنگی اشاره و تصریح کرد که مسولان دولت، نقاط ضعف در سیاست‌گذاری‌ها را به دوش تولیدکنندگان انداخته‌اند. او اظهار امیدواری کرد که با تفویض مسولیت تنظیم بازار نهاده‌ها به وزارت جهاد کشاورزی طی سال آتی، مشکلات تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی و صنایع غذایی برطرف شود.
حسن فروزان‌فرد دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق تهران نیز در سخنانی، پیشنهاد تشکیل کمیته‌های تخصصی و مشورتی در کنار کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران برای آماده‌سازی موضوعات مطرح شده در جلسات این کمیسیون را مطرح کرد تا به گفته وی، چالش‌هایی که بنگاه‌های با آن مواجه هستند با دقت بالاتر شناسایی و راهکارهای کارشناسی شده از آن به دست آید و در جلسات کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com