موردی از آنفلوآنزای پرندگان در همدان مشاهده نشده است

موردی از آنفلوآنزای پرندگان در همدان مشاهده نشده است
محمود رضا رسولی با اشاره به تشکیل ستاد آنفلوآنزا در استان همدان، اظهار کرد: وضعیت امنیت زیستی مرغداری‌های استان همدان به‌گونه‌ای بوده که موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دیده نشده است.
وی با بیان اینکه در روستاهای استان هم موردی از آنفلوآنزای فوق حادپرندگان دیده نشده است، تصریح کرد: ۴۳ اقدام پیشگیرانه در استان همدان صورت گرفته به طوریکه نمونه‌برداری از مراکز پرورش طیور، ۷۰۰۰ مراقبت و پایش آبگیرها و تالاب ها در استان صورت گرفته است.
رسولی با اشاره به برگزاری جلسات ترویجی با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان عمده تخم‌مرغ در استان، ادامه داد: بازدید و نمونه برداری از مراکز پرورش طیور و انجام حدود ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ مورد آزمایشات مربوط به آنفلوآنزا از نوع H۵،H۷ و H۹ در استان صورت گرفته است.
مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ مورد نمونه برداری انجام شده است، تأکید کرد: خوشبختانه استان همدان سه سال متوالی موردی از آنفلوآنزای فوق حاد نداشته و امسال با وجود اینکه کانون هایی در کشور وجود داشته تاکنون استان همدان موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نداشته است.
وی با اشاره به اینکه رعایت مسائل قرنطینه‌ای و جلوگیری از ورود ویروس به بدن میزبان در کنترل و پیشگیری این بیماری اهمیت دارد، افزود: وضعیت امنیت زیستی مرغداری های استان به گونه‌ای بوده که تاکنون ویروس وارد نشده و مورد اثبات شده‌ای از آنفلوآنزا دیده نشده و موارد مشکوک نیز مورد آزمایش قرار گرفتند که منفی بوده است.
مدیرکل دامپزشکی استان همدان درباره وضعیت کشتارگاه‌های استان همدان نیز یادآور شد: پنج کشتارگاه دام و شش کشتارگاه در استان وجود دارد که از این تعداد چهار کشتارگاه طیور فعال است.
رسولی در پایان از بازگشایی کشتارگاه مرغ تویسرکان خبر داد و اظهار کرد: کشتارگاه مرغ نهاوند همچنان به علت عدم رعایت مسائل بهداشتی پلمب است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com