موردی از ابتلا به آنفلوانزای پرندگان در سلماس مشاهده نشده است

موردی از ابتلا به آنفلوانزای پرندگان در سلماس مشاهده نشده است
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری سلماس گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوکی از انفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان سلماس مشاهده و یا گزارش نشده است.
به گزارش ایسنا، عباس محمدزاده گلعذانی در جلسه مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در محل جهاد کشاورزی شهرستان سلماس برگزار شد افزود: مقابله با با بیماری های دام به ویژه بیماری های مشترک دام و انسان تنها وظیفه شبکه دامپزشکی نیست بلکه تمامی دستگاه های مرتبط موظفند به دلیل آن که این امر با سلامت عمومی جامعه مرتبط است وارد میدان شده و سهم خود را ایفا کنند .
وی افزود : شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مساله مهم و استراتژیکی است که لازم است تا با تعامل و همکاری همه جانبه مسئولان ، بسترهای لازم برای پیشگیری از آن فراهم شود چرا که این بیماری علاوه بر آن که خسارات اقتصادی بسیاری به همراه دارد ، سلامت عمومی جامعه را نیز با خطر جدی مواجه می کند.
محمدزاده خاطرنشان کرد: شبکه دامپزشکی با همکاری اداره محیط زیست گشت های مشترکی را اجرا کرده و نسبت به بررسی موارد مشکوک در مرغداری ها و دریاچه های پشت سدهای زولا و دریک به عنوان محل زمستان گذرانی پرندگان آبزی اقدام کرده اند که تاکنون هیچ مورد مشکوکی مشاهده و یا گزارش نشده است.
معاون فرماندار سلماس مهم ترین اصل در مقابله با این بیماری را اطلاع رسانی اعلام کرد و افزود: لازم است تا به منظور آگاهی جامعه به ویژه فعالان و تولید کنندگان طیور از خطرات و شیوه های مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد از ظرفیت شوراهای اسلامی، دهیاران و بخشداران استفاده شود .
وی با تأکید بر سرعت بخشیدن به اقدامات پیشگیرانه در کنترل این بیماری گفت: صنعت تولید طیور علاوه بر آن که فعالیتی اقتصادی برای امرار معاش افراد جامعه به حساب می آید ، به دلیل آن که با سلامت جامعه و امنیت غذایی ارتباط مستقیم دارد ، از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید به آن توجه بیشتری صورت گیرد.
محمدزاده تصریح کرد: برای مقابله با بحران های ناشی از شیوع آنفلوآنزای پرندگان باید نگاه فرابخشی و فرامنطقه ای به موضوع داشت و در این زمینه باید هماهنگی و همکاری  شهرستان های مجاور مد نظر قرار گیرد .
وی بیان کرد: در راستای اطلاع رسانی ؛ آموزش و پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای پرندگان لازم است تا اقلام فرهنگی و اطلاعات دقیق از شیوه های شیوع این بیماری تهیه و با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد ، این اقلام در مناطق مخلتف توزیع شود .
معاون سیاسی،وامنیتی و اجتماعی فرمانداری سلماس از واکسیناسیون رایگان طیور و پرندگان ،الزام واحدهای پرورش طیور برای رعایت استانداردهای لازم، نظارت بر محل عرضه و فروش پرندگان زینتی و مراکز عرضه تخم مرغ  به عنوان اقدامات پیشگیرانه در مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق پرندگان خبر داد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com