منتظر افزایش قیمت مرغ باشید

منتظر افزایش قیمت مرغ باشید
چهارآیین گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۷۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۶ هزار تومان است.
برومند چهار آیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۷۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۶ هزار تومان است.
وی با اشاره به اینکه قیمت دستوری راهکار تنظیم بازار مرغ نیست، افزود: اگرچه برخی دولتمردان به اشتباه تصور می کنند که صدور بخشنامه و قیمت های دستوری راهکار مناسبی برای مهار قیمت است، اما جای این سوال مطرح است که سیاست گذاران تا کی به این تدبیر می رسند که عرضه و تقاضا مکانیزم تعیین کننده بازار است؟
چهار آیین نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها را ۱۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که به سبب اجرای قیمت دستوری هر کیلو مرغ با نرخ ۱۸ تا ۲۵ هزار تومان در برخی خرده فروشی های سطح شهر عرضه می شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمبود نهاده های دامی به یک چالش اصلی برای صنعت تبدیل شده است، بیان کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ذرت یک هزار و ۸۵۰ تومان است.
وی در ادامه افزود: بنابر تصمیم اخیر مسئولان دولتی، تولیدکنندگانی که قصد دریافت کنجاله سویا و ذرت با نرخ مصوب از پشتیبانی امور دام دارند، باید از وزارت جهاد کشاورزی معرفی نامه دریافت کنند که تمامی این عوامل تولید کنندگان را با مشکلاتی در تامین نهاده روبرو کرده است.
عضو هئیت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی از کمبود جوجه ریزی خبر داد و گفت: با استمرار سیاست فعلی توزیع کنجاله سویا و ذرت پیش بینی می شود که عرضه مرغ به سبب کاهش جوجه ریزی در ماه رمضان با مشکلاتی روبرو شود.
چهار آیین ادامه داد: در شرایط فعلی بسیاری از مرغداران به سبب نگرانی از کمبود ذرت و کنجاله سویا از جوجه ریزی امتناع کردند که این امر موجب شده تا قیمت جوجه یکروزه به یک هزار تومان کاهش یاید.
این مقام مسئول عرضه مرغ با قیمت منطقی را منوط به مدیریت کنسانتره، سوخت و سایر نهاده های تولید دانست.
عضو هئیت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی در ادامه افزود: اگر مسئولان ذی ربط مدیریت مناسبی برای کنترل بازار نهاده های دامی به کار نگیرند، بدون تردید قیمت مرغ در ماه رمضان افزایش می یابد.
وی در پایان با اشاره به اینکه واردات مرغ ضربه مهلکی به تولید وارد می کند، تصریح کرد: با توجه به آنکه ۲ برابر ظرفیت تولید، زیر ساخت تولید مرغ در کشور وجود دارد، از این رو واردات مرغ برای تنظیم بازار به صلاح کشور و تولید داخل نیست.
 
نظرات شما
  •  

    ابوالفضل رادی گفت : ۹۸/۰۱/۱۸

    جای اینکه مسئله رو ریشه یابی کنن و به دنبال تدبیر مناسبی باشند, هربار مسئولین به دنبال راحت ترین و دم دست ترین گزینه ممکن _ واردات مرغ برای کنترل قیمت بازار_ می روند.متاسفانه هیچکدوم از کانون ها. و انجمن های حامی مرغداران نیز واکنش خاصی ندارند.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com