ممنوعیت معدوم سازی جوجه‌های یک روزه

ممنوعیت معدوم سازی جوجه‌های یک روزه
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هرگونه معدوم کردن جوجه در استان قزوین ممنوع بوده و اخلال در نظام اقتصادی تلقی می‌شود، البته گرچه هیچکدام از مرغداران استان چنین اقدامی انجام نمی‌دهند اما لازم است که از ارتکاب هرگونه تخلفات به این شکل پیشگیری شود.

رضا افلاطونی در وبینار نشست هماهنگی پرداخت تسهیلات دامداران و مرغداران که پیش از ظهر امروز با حضور معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده، گفت: تولید محصولات مازاد دام و طیور این استان شامل گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، جوجه یکروزه و شیر با نرخ مصوب خریداری می‌شود و تولیدکنندگان هرگز نگران اضافه تولید نباشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استا قزوین تاکید کرد: جذب تسهیلات برای تامین نهاده‌ و تدوام تولید مرغداران این استان باید در اولویت کار اتحادیه‌ها قرار گیرد و برای تامین سرمایه نسبت به بارگزاری مرغداری‌ها در سامانه اقدام کنند.

وی اضافه کرد: جذب نهاده‌ برای مرغدارانی که از قبل طلبکار هستند و واحدهایی که تازه جوجه ریزی کرده‌اند باید در دستور کار معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قرار گیرد.

این مسئول بیان کرد: زیرساخت‌های مرغداری استان قزوین برای جوجه‌ ریزی و جوجه کشی مهیا است و از ۴۵۴ واحد مرغداری در استان ۲۲۸ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: اعتقاد ما این است که برای جذب تسهیلات در واحدهایی که چک‌های برگشتی و معوقات بانکی دارند به شکل ملی پیگیری لازم صورت پذیرد تا تولیدکننده با مانع روبرو نشود.

افلاطونی تامین نهاده و سرمایه در گردش واحدها را از اولویت استان برشمرد و گفت: خوشبختانه در استان قزوین این دوره جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۷ درصد افزایش جوجه ریزی روبرو بودیم و به اندازه کافی جوجه ریزی در استان انجام شده است.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: گذرگاه‌های سخت و دشوار در راستای مردمی سازی هدفمندی یارانه‌ها سپری شده و لازم که در فازهای بعدی نسبت به تولید گوشت دام و طیور ماه‌های آینده در اولویت قرار دهیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com