ممنوعیت خروج مرغ و فرآورده‌های مرغی از استان اردبیل از امروز

ممنوعیت خروج مرغ و فرآورده‌های مرغی از استان اردبیل از امروز
عزیزی که در نشست تنظیم بازار استان اردبیل سخن می‌گفت افزود: هدف از این اقدام پایین آوردن نرخ قیمت گوشت مرغ، حمایت از مصرف کنندگان و جلوگیری از وارد شدن فشار دوچندان به گروه‌های کم‌درآمد جامعه است واین تصمیم باید بطور جدی اجرا شود.
وی خواستار اطلاع رسانی فوری این مصوبه به تمام کشتارکنندگان و اتحادیه‌های ذیربط استان اردبیل شد و اظهار کرد: ماموران نیروی انتظامی و پلیس راه موظفند از خروج هرگونه مرغ زنده و نیز کشتار شده فاقد مجوز دامپزشکی در خروجی شهر‌های این استان جلوگیری کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل بر ضرورت همراهی و همکاری تولیدکنندگان و کشتارکنندگان مرغ برای تسهیل در روند تولید و توزیع این فرآورده به قیمت عادلانه و مصوب تاکید و اضافه کرد: شایسته نیست عده‌ای سودجو با دریافت انواع نهاده‌ها به قیمت دولتی، فرآورده گوشت مرغ را از استان اردبیل خارج کنند.
وی گفت: نظارت بر نرخ مصوب فرآورده مرغ از مرغداری تا کشتارگاه بر عهده بازرسان سازمان جهاد کشاورزی و از کشتارگاه تا مراکز توزیع و عرضه وظیفه ماموران و بازرسان سازمان صمت است و باید در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد با تشکیل پرونده به کمیسیون تنظیم بازار معرفی شود.
عزیزی با بیان اینکه قیمت مرغ در استان اردبیل به ۲۶ هزار تومان رسیده تاکید کرد: اعضای کمیسیون تنظیم بازار، اتحادیه‌ها، تولیدکنندگان و کشتارکنندگان اجرای این مصوبه را تا زمان رسیدن قیمت گوشت مرغ به نرخ مصوب ۲۰۴ هزار ریال باید ادامه دهند.
کمیابی روغن مایع در بازار دیگر مورد طرح شده در این نشست بود که گفته شد برای رفع این کمبود علاوه بر سهمیه تعیین شده استان مقدار ۷۰۰ تن روغن تهیه شده است و با تامین امکانات لازم برای حمل آن به استان اردبیل این مشکل طی یک هفته آینده رفع می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com