ممنوعیت حمل دام زنده بدون مجوز دامپزشکی

ممنوعیت حمل دام زنده بدون مجوز دامپزشکی
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: حمل دام زنده و فرآورده های خامی بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است و باید با کسب مجوز از دامپزشکی و رعایت نکات بهداشتی انجام تا سلامت و امنیت غذایی و همچنین سلامت جمعیت دامی کشور حفظ شود.
هدی حسینی  اظهار کرد: کنترل و بررسی مستمر حمل و نقل فرآورده های خام دامی توسط کارشناسان دامپزشکی ضامن سلامت و امنیت غذایی است در همین راستا در سال گذشته نزدیک به 30 هزار تن انواع فرآورده خام دامی به صورت مجاز و تحت نظارت دامپزشکی بین استان سیستان و بلوچستان و سایر استان های کشور جابه جا شده است.
وی افزود: از جمله فعالیت های اصلی و کلیدی دامپزشکی کنترل و نظارت بر حمل بهداشتی و مجاز دام و فرآورده های خام دامی  بوده که انجام صحیح آن نیازمند کسب مجوز از دامپزشکی و رعایت نکات بهداشتی  است که ضامن سلامت و امنیت غذایی و همچنین سلامت جمعیت دامی کشور را به دنبال دارد.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان بیان داشت: در سال گذشته نزدیک به 30 هزار تن انواع فرآورده خام دامی اعم از آبزیان، گوشت قرمز و گوشت مرغ به صورت مجاز، تحت نظارت دامپزشکی و با رعایت شرایط حمل بهداشتی، بین استان سیستان و بلوچستان و سایر استان های کشور جا به جا شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: حمل غیر مجاز دام زنده سبب انتقال بیماری در جمعیت دامی و به خطر افتادن سرمایه های دامی کشور می شود و همچنین حمل غیر مجاز و بدون رعایت شرایط حمل بهداشتی فرآورده های خام دامی نیز سبب به خطر افتادن سلامت و امنیت غذایی جامعه خواهد شد بنابراین، نیاز است قبل از اقدام به حمل دام زنده و فرآورده های خام دامی با مراجعه به ادارات دامپزشکی از شرایط لازم اطمینان حاصل نموده و اقدام به کسب مجوز حمل بهداشتی کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com