ممنوعیت صادرات مرغ فقط ۴ روز دوام آورد

ممنوعیت صادرات مرغ فقط ۴ روز دوام آورد
وزارت صنعت، معدن و تجارت تنها به فاصله ۴ روز از اعلام ممنوعیت صادرات مرغ و ۶ کالای مصرفی دیگر، ممنوعیت صادرات این محصول را لغو کرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای به علی اکبرشامانی مدیرکل دفتر صادرات گمرک خبر از آزاد شدن صادرات گوشت مرغ اعم از گرم، سرد و منجمد و احشاء آن داد. این درحالی است که تنها 4 روز قبل وزارت صنعت، معدن و تجارت به گمرک اعلام کرده بود که صادرات این محصول درکنار  6 کالای مصرفی دیگر، ممنوع است.
دلیل احتمالی این تصمیم وزارت صنعت

بنابراین گزارش، بعد از افزایش قیمت هرکیلوگرم مرغ در بازار به حدود 11600 تومان که 3175 نیز بالاتر از آخرین نرخ مصوب تنظیم بازار است،  وزارت صنعت، معدن و تجارت ابتدا با ارسال نامهای بهگمرکات کشور صادرات این محصول را ممنوع کرد، اما بنابردلایلیکه هنوز اعلام نشده است، صادرات این محصول به فاصله 4 روز از اعلام ممنوعیت لغو شد.

ستاد تنظیم بازار در جلسه اخیر خود نرخ سقف مصوب جدید هر کیلوگرم مرغ را 9800 تومان دانست اما این نرخ توسط مرغداران مورد قبول قرار نگرفت و فشار زیادی از تولید کنندکان این بخش برای افزایش قیمت این محصول آوردند.

ملاک صادرات یا لغو صادرات مرغ، قیمت داخلی این محصول است به طوریکه دولت زمانیکه تصمیم به آزاد سازی صادرات این محصول گرفت اعلام کرد در صورتیکه این آزادی منجربه صادرات بیش از اندازه و گرانی در بازار شود این صادرات متوقف میشود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com