مقاومت کارکنان در بازگشایی کارخانجات گوشت آمریکا

مقاومت کارکنان در بازگشایی کارخانجات گوشت آمریکا
بزرگترین اتحادیه نماینده کارکنان بسته‌بندی گوشت در آمریکا با بازگشایی کارخانه‌های گوشت به دلیل عدم تضمین حفظ سلامتی کارکنان از سوی دولت ترامپ مخالفت کرد.

اتحادیه UFCW که نماینده بیش از ۲۵۰ هزار کارگر بسته بندی گوشت و فرآوری غذا در آمریکا است، اعلام کرد حداقل ۳۰ کارگر بسته بندی گوشت بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۱۰ هزار نفر مبتلا شده‌اند.

شیوع پاندمی ویروس کرونا باعث تعطیلی موقتی دستکم ۳۰ کارخانه گوشت در دو ماه گذشته شده و به کاهش ۴۰ درصدی ظرفیت تولید گوشت خوک و کاهش ۲۵ درصدی ظرفیت تولید گوشت گاو در آمریکا منجر شده است.

وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرد ۱۴ کارخانه گوشت که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بودند، در فرآیند بازگشایی در هفته جاری هستند. سانی پردو، وزیر کشاورزی آمریکا از بازگشایی ایمن تاسیسات بسته بندی گوشت در سراسر آمریکا تمجید کرد.

بر اساس گزارش رویترز، پس از هشدار شرکتهای تولیدکننده نسبت به کمبود گوشت در آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ۲۸ آوریل با استناد به قانون ۱۹۵۰ دفاع تولید، گشایش کارخانجات گوشت در دوران اپیدمی را اجباری کرد.

اتحادیه UFCW پیش‌تر اعلام کرده بود که برای بازگشایی کارخانه‌ها، به تجهیزات حفاظتی و تست کرونای بیشتری نیاز است و روز جمعه لحن جدی‌تری گرفت و مارک پرون، رئیس این اتحادیه در بیانیه‌ای هشدار داد عجله دولت ترامپ برای بازگشایی ۱۴ کارخانه بسته بندی گوشت بدون بهبود وضعیت ایمنی، یک اقدام بی‌احتیاطی است که زندگی آمریکایی‌ها و ایمنی بلندمدت تامین غذای کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com