مشکلی برای توزیع نهاده‌های کشاورزی در خوزستان وجود ندارد

مشکلی برای توزیع نهاده‌های کشاورزی در خوزستان وجود ندارد
مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: در فصل کشت پاییزه، مشکلی برای توزیع نهاده‌های کشاورزی در بین کشاورزان خوزستانی وجود ندارد.
هرمز خواجوی با اشاره به آغاز فصل کاشت پاییزی به بیان فعالیت‌های تعاون روستایی خوزستان در این زمینه پرداخت و اظهار کرد: یکی از کارهای ما توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی بین کشاورزان و اهالی روستاها در شهرستان‌های گوناگون است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۶۸ هزار تن نهاده‌های کشاورزی در شهرستان‌های گوناگون خوزستان توزیع کرده‌ایم، اضافه کرد: انواع کودهای شیمیایی، گندم بذری و بذر کلزا از جمله نهاده‌های کشاورزی هستند که در فصل پاییز در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.
مدیر تعاون روستایی خوزستان عنوان کرد: کودهای شیمیایی از طریق شرکت‌های تعاونی روستایی که در استان پراکنده هستند در سطح شهرها و روستاهای ما توزیع می‌شود، همچنین مراکز تعاونی روستایی که نزدیک اراضی کشاورزی هستند نیز کار توزیع این کودها را بر عهده ‌دارند.
وی کودهای شیمیایی مورد نیاز کشت‌های پاییزی را فسفات ازت و پتاس اعلام کرد و گفت: خوشبختانه مشکلی برای توزیع کود و بذر نداریم و باران‌های خوبی هم داشته‌ایم که امیدوارم امسال سال زراعی خوبی برای همه کشاورزان به‌ویژه کشاورزان سخت‌کوش خوزستانی باشد.
خواجوی در ادامه به بیان قیمت برخی از نهاده‌های کشاورزی پرداخت و خاطرنشان کرد: هم اکنون کود فسفات با قیمت حدود ۵۰ هزار تومان و کود ازت نیز با قیمت ۳۶ هزار تومان از سوی شرکت‌های تعاونی روستایی در سراسر خوزستان بین کشاورزان توزیع می‌شود.
مدیر تعاون روستایی خوزستان در پایان بیان کرد: در استان خوزستان تعاونی‌های زیادی در روستاها فعالیت دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به تعاونی‌های روستایی، زنان و کشاورزی و تعاونی باغداران و مرغداران اشاره کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com