مشکلات مرغداران مسئولان خراسانی را دور هم جمع کرد

مشکلات مرغداران مسئولان خراسانی را دور هم جمع کرد
مشکلات مرغداران عضو اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی، رئیس اتحادیه و مسئولان دامپزشکی استان را دور یک میز نشاند.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان در این جلسه ضمن انتقاد از پایین بودن قیمت تخم‌مرغ، خواستار رفع موانع صادراتی در مورد این ماده مغذی شد.
محمد منتظمی با بیان نقش اقتصادی تولیدات اعضای اتحادیه متبوع خود در اشتغال و گردش سرمایه، توجه بیشتر به این بخش تولیدی را خواستار شده و خواهان آن شد تا کشتارگاه‌های طیور در مورد تحویل و کشتار مرغ پایان دوره واحدهای تخم‌گذار استان مساعدت کنند.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی نیز در این نشست ضمن تأکید بر اهمیت نقش اقتصادی تولیدات دام و طیور، گفت: تمام تلاش دامپزشکی استان در جهت رفع موانع تولید و صادرات است.
محمد رشتی‌باف افزود: این موضوع در صورتی که با دستورالعمل‌های بهداشتی دامپزشکی تداخلی نداشته باشد به‌طور جدی از طرف دامپزشکی استان پیگیری می‌شود.
رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان نیز در این جلسه توجه دامپزشکی استان را به مسائل مرتبط با بهداشت فرآورده‌ها دانست و حمایت از تولیدات را در صورت دارا بودن استانداردهای بهداشتی دامپزشکی جزء اولویت‌ها دانست.
مسعود ابراهیمی خاطرنشان کرد: تمامی فرآورده‌های خام دامی که قرار است صادر و یا وارد شوند نیازمند گواهی و تأییدیه بهداشتی کشورهای مبداء و مقصد هستند.
وی تصریح کرد: برای نگهداری و حمل تخم‌مرغ نیز لازم است شرایط بهداشتی کاملاً رعایت شود تا این فرآورده به‌طور سالم به دست مصرف‌کننده برسد.
گفتنی است، خراسان رضوی دارای 237 واحد مرغداری مرغ تخم‌گذار با ظرفیت 11 میلیون و 500 هزار قطعه است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com