قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی:
مسوولیت ثبت سفارش نهاده‌ها به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد

مسوولیت ثبت سفارش نهاده‌ها به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: بر اساس تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مسوولیت و اختیار ثبت سفارش، تعیین اولویت و تخصیص ارز نهاده‌های دام، طیور و کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شد.
محمدصادق مفتح  اظهار داشت: بنا بر مصوبه ستاد اقتصادی دولت همه امور مربوط به ثبت سفارش، تعیین اولویت، نوع و مقدار، تخصیص و تامین ارز از بانک مرکزی مربوط به نهاده‌های دام و طیور و نهاده‌های کشاورزی از جمله ذرت، کنجاله، علوفه از وظایف وزارت صنعت منفک و به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شده است.
وی افزود: در این راستا همه اقدام‌های مربوط به تخصیص و تامین ارز و همچنین ترخیص این کالاها از گمرک به اشکال مختلف، با مجوز وزارت جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.
قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی تاکید کرد: فعالان اقتصادی و تولیدی می‌توانند موارد مربوط به این کالاها را از وزارت جهاد کشاورزی پیگیری کنند.
مفتح خاطرنشان‌کرد: به‌منظور حصول اطمینان ناشی از تامین مکفی و به موقع و متناسب نهاده‌های مورد نیاز کشور، به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده شد تا در شرایط خاص برای واردات نهاده‌ها در چارچوب برنامه زمانی مورد نیاز و بر اساس ابلاغیه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با ارز حاصل از صادرات بخش کشاورزی یا اشخاص ثبت سفارش کند.
پیش از این مطابق مصوبه‌های ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اعلام شد که ۹۰ درصد نهاده‌های تولید، بدون کدرهگیری بانک ترخیص شوند تا مشکلات مرتبط با واحدهای تولیدی در سال جاری رفع شود.
پارسال یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای واردات سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن نهاده در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام قرار گرفت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com