مرغدار نمی‌تواند مرغ را احتکار و ذخیره کند

مرغدار نمی‌تواند مرغ را احتکار و ذخیره کند
کمالی سروستانی با اشاره به اینکه به دلیل استفاده مرغ گرم و تازه در کشور، مرغ حالت تره باری در کشور پیدا کرده است، گفت: مرغدار نمی‌تواند مرغ را احتکار و ذخیره کند
محمدعلی کمالی سروستانی در گفتگوی 18 و 30 دقیقه (15 مرداد) شبکه خبر سیما درباره آخریت تحولات بازار مرغ با اشاره به قیمت این محصول گفت: اکنون قیمت مرغ بسته به مناطق مختلف بین ۱۳ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان نوسان دارد. قیمت مرغ بسته به کشتار متفاوت است. در کشتار خط ۲ اندرونی مرغ خارج می‌شود و افت مرغ بیشتر از کشتار خط یک است بنابراین قیمت منطقی مرغ نباید از ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان بیشتر باشد.
مشاور اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی با بیان اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی کشور که زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده دولت تلاش کرده با سیاست گذاری‌های لازم با ارز ۴۲۰۰ تومانی حدود ۶۵ درصد از هزینه‌های مرغدار را تامین کند، گفت: به دلیل استفاده مرغ گرم و تازه در کشور، مرغ حالت تره باری در کشور پیدا کرده است و مرغدار نمی‌تواند مرغ را احتکار و ذخیره کند.
وی با اشاره به اینکه اختلاف عددی در ارتباط مرغ زنده و کشتاری وجود دارد که در تصمیم نهایی ستاد تنظیم بازاز عمل می‌کند، ادامه داد: قیمت تمام شده مرغ زنده را با احتساب ۱۰ درصد سود، حدود ۹ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کردیم اما با توجه به ضرر و زیان‌ها و ۳ برابر شدن هزینه‌های نظام حمل و نقل در نهایت با توافق معاونت تخصصی به توافق ۹ هزار و ۶۲ تومان رسیدیم.
مشاور اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی افزود: در کارگروه تنظیم بازار این قیمت به ۸ هزار و ۵۵۰ تومان رسید که فاصله بین ۸ هزار و ۵۵۰ تومان تا ۱۲ هزار و ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان برای رسیدن به دست مصرف کننده نشان دهنده این است که سود تولید کننده کاهش یافته است که مرغداران را شاکی کرده و انتظار حل این مسئله را دارند.
کمالی سروستانی با اشاره به اینکه چانه زنی‌های کارشناسی تمام موارد دیده شده است، گفت: بر اساس جداول رسمی به قیمت ۹ هزار و ۶۲ تومان رسیدیم.
وی درباره میزان جوجه ریزی های امسال گفت: امسال جوجه ریزی‌ها ۹ درصد افزایش داشته است اما با توجه به اینکه مرغ در کشور ما تره باری شده و مرغ گرم مردم استفاده می‌کنند مشکلاتی مثل گرمای هوا موجب می‌شود مرغ وزن گیری لازم را نداشته باشد.
مشاور اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی با بیان اینکه نگاه منطقی به قیمت بخصوص در ارتباط با تولید کننده و جمع جبری طول سال و پایداری تولید مهمترین نکته‌ای است که باید توجه کرد تا مرغ همیشه در بازار باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به سطح اشتغال صنعت مرغ هرگونه واردات اشتباه است.
 
نظرات شما
  •  

    طاهرخانی گفت : ۹۸/۰۵/۱۶

    سلام چرا همیشه مرغدار رو مقصر میدونین کم به ما استرس وارد کنین ما کلی استرس داریم برا تولید کمبود دان گرانی و نبود واکسن تنش گرمایی و هزار کوفت دیگه چرا اون مسئولی ک صورت مسئله رو عوض میکنه اونو محاکمه نمیکنین تا همه چی درست شه

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com