مرغداران مقید به قیمت مصوب، نهاده دولتی می‌گیرند

مرغداران مقید به قیمت مصوب، نهاده دولتی می‌گیرند
حشمت‌الله عسگری افزود: طی هفته‌های گذشته مرغ گران نشده اما تخم‌مرغ افزایش قیمت داشته که به علت تاثیر تاخیر در تامین نهاده‌هاست.
وی تصریح ‌کرد: خیلی شفاف می‌گویم که دولت با جدیت در تلاش برای تامین نهاده مورد نیاز مرغداری‌هاست اما در عرضه آن تاخیر وجود دارد.
وی اظهار داشت: ایرادی که در عملکرد دستگاه‌های متولی ما وجود داشت این بود که نهاده را به مرغداری که محصول خود را به قیمت مصوب ستاد ملی تنظیم بازار عرضه می‌کرد، قرار نمی‌دادند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران بیان کرد: زمانی که نهاده را با ارز ۴۲۰۰ تومان عرضه می‌کنیم، طبیعی است که باید در اختیار مرغداری قرار گیرد که محصول تولیدی خود را با قیمت مصوب ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومانی ستاد ملی تنظیم بازار عرضه می‌کند.
وی یادآورشد: سازمان جهاد کشاورزی متولی تامین نهاده و سازمان صنعـت، معدن و تجارت مسئول نظارت بر روند عرضه و مصرف آن است و این خلاء در کشور وجود دارد که محصول دولتی به دست مرغداری که همکاری لازم را دارد، نمی‌رسد.
عسگری ادامه داد: در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران نیز مصوب شد تا این هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی انجام گیرد که نهاده‌های دولتی صرفا در اختیار آن مرغدارانی قرار گیرد که مرغ را با قیمت مصوب عرضه ‌کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اضافه کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم در نهایت این محصول به صورت ۲ نرخی در بازار عرضه می‌شود چون مرغداری که جوجه‌ریزی کرده است، برای تامین نهاده‌های مورد نیاز نمی‌تواند منتظر دولت باشد و در نهایت آن را از بازار آزاد تامین می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: بدون‌شک این مرغدار محصول نهایی خود را با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب عرضه خواهد کرد چون مرغ تولیدی برایش گران‌تر تمام شده‌است.
عسگری اعلام کرد: این تاخیر در تامین نهاده‌ها به روند تولید مرغ و تخم‌مرغ خسارت نمی‌زند و فقط موجب افزایش قیمت می‌شود چون ما نهاده داریم اما آن را با تاخیر عرضه می‌کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران تاکید کرد که این تاخیر در عرضه نهاده به سرعت تاثیر خود را در واحدهای گوشتی گذاشت و چون واحدهای تولید تخم‌مرغ در اولویت دوم بود، در بلندمدت تاثیر خود را با گران شدن تخم‌مرغ نشان داد.
طی هفته‌های گذشته قیمت مرغ بین ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان در نوسان بود اما قیمت تخم‌مرغ به ازای هر شانه ۳۰ عدد تا ۴۰ هزار تومان نیز رسید.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com