مرغداران صنعتی از انتشار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جلوگیری کنند

مرغداران صنعتی از انتشار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جلوگیری کنند
رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب از مرغداران صنعتی خواست که ارتباط بین پرندگان آزادپرواز و انبار نهاده های خود را قطع کنند تا از انتشار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جلوگیری شود.
محمود ترخاصی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خوشاب گفت: مرحله دوم ایمن سازی رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل(مرغ مرگی) در خوشاب آغاز شد و تا ۲۰ روز آینده ادامه دارد.
رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب با اشاره به اینکه بیماری نیوکاسل نوعی بیماری ویروسی است که به مرغ مرگی در بین اهالی مشهور است، افزود: در گونه‌های مختلف پرندگان اعم از اهلی و وحشی این نوع بیماری دیده می‌شود و از خصوصیات آن، وجود تنوع در میزان واگیری، مرگ و میر، نشانه‌ها و جراحات بیماری است.
وی با بیان اینکه مرحله اول ایمن سازی رایگان طیور بومی شهرستان خوشاب در تیر ماه سال جاری انجام شد و بالغ بر ۳۲ هزار قطعه طیور بومی واکسینه شدند، بیان کرد: در مرحله دوم نیز ۳۲ هزار و ۵۰۰ قطعه طیور بومی شهرستان مجددا علیه بیماری نیوکاسل واکسینه خواهند شد.

توسعه بن دا فرآور

ترخاصی با اظهار اینکه با توجه به آغاز فصل سرما و مهاجرت پرندگان، خطر انتشار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نیز وجود دارد، گفت: کلیه مرغداران صنعتی ضمن رعایت شرایط قرنطینه ای بهداشتی باید ارتباط بین پرندگان آزادپرواز و انبار نهاده های خود را قطع کنند و هرگونه تلفات غیر متعارف را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.
وی با تاکید بر اینکه کسانی که دارای کبوتر هستند از به پرواز در آوردن کبوتران خود جداً خودداری کنند، افزود: کبوتران با پرندگان آزادپرواز در ارتباط هستند و احتمال ابتلا به بیماری نیوکاسل و آنفلوانزای پرندگان و انتشار آن در بین طیور بومی و صنعتی وجود دارد.
رئیس  شبکه دامپزشکی خوشاب اضافه کرد: هر ساله ایمن سازی رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل(مرغ مرگی) یک مرتبه انجام می‌شد که در سال جاری دو مرتبه انجام می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com